Τα χρήματα που χρειάζεται ο πολίτης για να γεμίσει σήμερα το αυτοκίνητό του με βενζίνη περιγράφει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ”. Το δημοσίευμα παραθέτει ένα σχετικό παράδειγμα: Ένας οδηγός μοντέλου βενζίνης μικρομεσαίας κατηγορίας για να γεμίσει με 60 λίτρα το ρεζερβουάρ του θα πρέπει να ξοδέψει 112,2 ευρώ με τη χρεωστική του κάρτα εάν λάβει υπόψη του ότι η μέση τιμή διαμορφώνεται στα 1,87 ευρώ/λίτρο η βενζίνη των 95 οκτανίων.
Ωστόσο ο λογαριασμός ανεβαίνει και άλλο για τον οδηγό του ΙΧ εάν επιλέξει τα βελτιωμένα και ακριβότερα καύσιμα περισσότερων οκτανίων.
Τι ισχύει για το ντίζελ
Πάντως λιγότερο κοστίζει το γέμισμα του ρεζερβουάρ ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου στους ιδιοκτήτες των ντίζελ φέτος σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Αυτό συμβαίνει επειδή η τιμή του ντίζελ έχει ανέλθει στα 2 ευρώ και το κράτος έχει σταματήσει να χορηγεί επιδότηση από τα τέλη του Οκτωβρίου 2022. Πάντως ένα ντίζελ μοντέλο με ρεζερβουάρ 60 λίτρων κοστίζει αυτή την περίοδο συνολικά 104,4 ευρώ, εάν ληφθεί υπόψη ότι η μέση τιμή του λίτρου είναι στα 1,74 ευρώ. Υπενθυμίζεται πως πέρυσι το κόστος ήταν στα 121,2 ευρώ.
Η σύγκριση κόστους για το γέμισμα ενός αυτοκινήτου μεσαίου κυβισμού, με ρεζερβουάρ 60 λίτρων ή ισοδύναμης χωρητικότητας /δυναμικότητας με άλλες μορφές καυσίμων
- Φυσικό αέριο: 20,3 ευρώ
- υγραέριο:35,6 ευρώ
- ηλεκτρικό: 36 ευρώ
- πετρέλαιο: 104,4 ευρώ
- βενζίνη :112,2 ευρώ
CNG
Το φυσικό αέριο αποτελεί μια εναλλακτική μορφή καυσίμου για τα αυτοκίνητα, με τα οφέλη για τον χρήστη που προσφέρει ένα αυτοκίνητο CNG σε σχέση με τα υπόλοιπα καύσιμα (βενζίνη, πετρέλαιο) να είναι τόσο σημαντικά, που καθιστούν το φυσικό αέριο με διαφορά το πλέον οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.
Με το κόστος να αγγίζει το 1,45 ευρώ/κιλό σημαίνει πως ένα όχημα με ρεζερβουάρ 14 κιλών γεμίζει με 20,3 ευρώ (παρ’ όλο που το μικρό ρεζερβουάρ του προσφέρει μικρότερη χιλιομετρικά αυτονομία).
Το φθηνότερο υγραέριο σε σχέση με το ντίζελ και τη βενζίνη κερδίζει την εμπιστοσύνη των οδηγών. Με μέση τιμή πανελλαδικώς σήμερα της τάξεως των 0,89 ευρώ/λίτρο, ένα όχημα με ντεπόζιτο 40 λίτρων γεμίζει με μόλις 35,6 ευρώ.
Στα ηλεκτρικά μοντέλα το κόστος εξαρτάται σημαντικά από το σημείο που εφοδιάζεται. Αν το φουλάρισμα της μπαταρίας του γίνει σε δημόσιο ταχυφορτιστή με την τιμή της κιλοβατώρας να κοστίζει 0,6 ευρώ, τότε μια μπαταρία των 60 κιλοβατωρών απαιτεί 36 ευρώ για μια πλήρη επαναφόρτιση (υπολογίζεται ότι μια μπαταρία σε ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό προσφέρει αυτονομία κατά μέσο όρο 350-400 χιλιόμετρα, ανάλογα με το στυλ οδήγησης αν είναι στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο).
Σαφώς, αν η επαναφόρτιση του ηλεκτρικού γίνει σε οικιακή παροχή το κόστος μειώνεται σημαντικά (ανάλογα με την τιμή της κιλοβατώρας του).