Στις 23 Νοεμβρίου είναι η “Black Friday”, όπου οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου “υπόσχονται” σημαντικές προσφορές και εκπτώσεις στους καταναλωτές. Παραδοσιακά δε, τη “Μαύρη Παρασκευή” τα καταστήματα πραγματοποιούν πολύ ισχυρούς τζίρους.
Πώς προέκυψε όμως, η ονομασία της “Black Friday”; Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξει ήταν χειρόγραφα και οι ιδιοκτήτες καταστημάτων είχαν δύο χρώματα μελανιών για να καταγράφουν τα στοιχεία: κόκκινο για τις ημέρες που “έγραφαν” αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και μαύρο για θετικό πρόσημο στις πωλήσεις.
Από τη στιγμή που η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου ήταν η πρώτη μέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, καθιερώθηκε και το “Black Friday”.
Την ίδια ώρα, ο όρος χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια, οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.
Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 ωστόσο οι λιανοπωλητές έδωσαν στον όρο έναν θετικό χαρακτήρα και έκτοτε η “Black Friday” σηματοδότησε τη Παρασκευή μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών», μια ημέρα που τα καταστήματα της Αμερικής περιμένουν όλο τον χρόνο διότι πετυχαίνουν μεγάλα κέρδη.