Της Εύης Κατσώλη
Πρεμιέρα σήμερα Δευτέρα 8 Ιουλίου για τις θερινές εκπτώσεις με τους καταναλωτές να έχουν την ευκαιρία να κάνουν τα ψώνια τους σε πιο προσιτές οικονομικά τιμές και τους εμπόρους να περιμένουν να πάρουν “ανάσα” οι τζίροι τους.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι καλοκαιρινές εκπτώσεις προ κρίσης έκαναν έναν τζίρο άνω των 8 δισ. ευρώ, ενώ πλέον κυμαίνονται σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξεως των 6 δισ. ευρώ και μόνον εφόσον επιτευχθεί σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα των 7 δισ. ευρώ, όπως υποστηρίζει ο εμπορικός κόσμος, οι αριθμοί θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων.
Το κλίμα στον εμπορικό κόσμο, όπως υποστηρίζει και ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ και ΠΕΣ Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας στο enikos.gr, είναι ανάμικτο: με ελπίδες για αύξηση του τζίρου αλλά και έντονο προβληματισμό. Αφενός οι φετινές θερινές εκπτώσεις, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, πραγματοποιούνται σε ένα αισιόδοξο μετεκλογικό περιβάλλον, αφετέρου στο τέλος Ιουλίου ξεκινά ο “Γολγοθάς” καταβολής φόρων 7,5 δισ. ευρώ με αποτέλεσμα οι αγορές να μπαίνουν σε δεύτερη μέρα.
Σημειώνεται ότι οι θερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως τις 31 Αυγούστου. Ο κ. Κορκίδης αναφέρει επίσης τα εξής: “ο εμπορικός κόσμος ελπίζει οι εκπτώσεις να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην αγορά. Η πρόβλεψη αύξησης του τζίρου για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο του 2019 δεν επιβεβαιώνεται με τη μέχρι στιγμής πορεία του μέσου κύκλου εργασιών του πρώτου τετραμήνου του έτους που σε σύγκριση με το 2018 παρουσιάζει μείωση. Το κλίμα στον εμπορικό κόσμο είναι ανάμικτο με ελπίδες για αύξηση του τζίρου αλλά και έντονο προβληματισμό. Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην τουριστική κίνηση που χρονικά «πήγε πίσω» και την «εισαγόμενη κατανάλωση» που αυτή την περίοδο εντείνεται ωστόσο, όπως γνωρίζουμε, αυτή η βοήθεια υφίσταται, αλλά όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις προ κρίσης έκαναν ένα τζίρο άνω των 8 δις ευρώ, ενώ πλέον κυμαίνονται σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 6 δις ευρώ και μόνο εφόσον επιτευχθεί η σταδιακή επιστροφή στα επίπεδα των 7 δις ευρώ, τότε οι αριθμοί θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων. Βασική προϋπόθεση βεβαίως είναι η ένταση του τουρισμού να αποτυπωθεί με θετικά αποτελέσματα τουριστικών εσόδων στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου. Στο πλαίσιο της έναρξης των θερινών εκπτώσεων εύχομαι σε εμπόρους και καταναλωτές, καλές καλοκαιρινές εκπτώσεις, καλές δουλειές, καλές αγορές. Τέλος ελπίζω η μετεκλογική αισιοδοξία των καταναλωτών να αποτυπωθεί και στις πωλήσεις των εμπορικών επιχειρήσεων…»
- Στις εκπτώσεις επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
- Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
- Στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο, ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών, και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο, για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.