Στη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών διακινούνται τεράστια ποσά. Οι νέες
τεχνολογίες μπορούν να δώσουν νέα ώθηση σε επιχειρήσεις πληροφορικής που
παλεύουν με την επιβίωσή τους. Το μέλλον του τομέα στο επίκεντρο της Gamescom.
Οι φωτογραφίες από την Gamescom
που κυκλοφορούν ήδη στα μέσα δείχνουν νέους ανθρώπους ντυμένους με περίεργες
ενδυμασίες ηρώων από διάσημα βιντεοπαιχνίδια να πηγαινοέρχονται στους
διαδρόμους της μεγαλύτερης έκθεσης video games στον κόσμο . Τον περασμένο χρόνο
επισκέφτηκαν την έκθεση της Κολωνίας 345.000 άνθρωποι, αλλά μόλις ένας στους
δέκα ήταν ειδικός στον τομέα. Οι περισσότεροι ήταν απλοί λάτρεις των
βιντεοπαιχνιδιών. Στις περασμένες εκθέσεις τα «Virtual Reality Headsets» βρίσκονταν
σε στάδιο ανάπτυξης, τώρα όμως είναι σχεδόν έτοιμα για πώληση.
Τους περασμένους δώδεκα μήνες οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές του χώρου,
οι εταιρείες Oculus, HTV και Samsung έφεραν τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας
στην αγορά. Η Sony ακολούθησε με το δικό της σετ εικονικής πραγματικότητας για
το πασίγνωστο Playstation.
Το σύνθημα της φετινής έκθεσης είναι «Ήρωες σε νέες διαστάσεις», το
οποίο συμβολίζει θα έλεγε κανείς το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών. «Οι
κατασκευαστές πρέπει να σκεφτούν νέες ιδέες», λέει η Χάρτμουτ Γκίσελμαν από το
γερμανικό περιοδικό για υπολογιστές ct.
Νέες εφαρμογές
Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η μετάδοση
αθλητικών αγώνων αλλά ακόμη και οι ταινίες πορνό έχουν συμβάλει ιστορικά στην
ανάπτυξη νέων τεχνολογικών μέσων στον τομέα της πληροφορικής και ειδικότερα του
διαδικτύου. Άλλωστε και η ίδια η εικονική πραγματικότητα αναπτύχθηκε μέσω του
κλάδου των βιντεοπαιχνιδιών, αναφέρει ο Μαξιμίλιαν Σενκ, διευθυντής της
Γερμανικής Ομοσπονδίας interactive software (BIU), η οποία είναι συγκαταλέγεται
στους διοργανωτές της Gamescom.
Πλέον ο τομέας της «virtual reality» έχει αναπτυχθεί σε μεγάλο βαθμό
και έχει πολλές άλλες πρακτικές εφαρμογές. «Για παράδειγμα το 40% των χρηστών
θα μπορούν μελλοντικά βάσει ενός προγράμματος εικονικής πραγματικότητας να
επιλέξουν τις διακοπές τους», αναφέρει ο Μαξιμίλιαν Σενκ. Όμως για να
πραγματοποιηθούν όλα αυτά χρειάζεται «βαρβάτη τσέπη» διότι ένα τέτοιο μοντέλο
θα μπορούσε να κοστίσει από 80 μέχρι 900 ευρώ.
Στο μεταξύ, όπως επισημαίνουν ειδικοί, κάμψη παρουσιάζει η αγορά deskop
και άλλων εξειδικευμένων συσκευών για ηλεκτρονικά παιχνίδια, ενώ από την άλλη
στα ύψη βρίσκεται η ζήτηση για smartphone και tablet. «Πολύ χρήστες
ηλεκτρονικών παιχνιδιών παίζουν πλέον μόνο στα κινητά, διότι είναι δωρεάν»,
λέει η Χάρτμουτ Γκίσελμαν.
ΟΙ ΗΠΑ και η Κίνα στην κορυφή
Το 2015 ο τζίρος της βιομηχανίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών ανήλθε σε 2
δις ευρώ, ενώ το 2016 αναμένεται να αγγίξει τα 3,5 δις ευρώ. Παράλληλα ειδικοί
επισημαίνουν ότι ο ρόλος της αγοράς παιχνιδιών μέσω app-store γίνεται ολοένα
και πιο σημαντικός, δεδομένου ότι οι περισσότεροι χρήστες κατεβάζουν πλέον από
εκεί βιντεοπαιχνίδια.
Σύμφωνα με αναλυτές της εταιρείας Newzoo, ο τζίρος του κλάδου των
βιντεοπαιχνιδιών στη Γερμανία έχει την πέμπτη θέση διεθνώς. Στην πρώτη θέση
βρίσκεται η Κίνα, η οποία διαθέτει μια τεράστια αγορά και έχει καταφέρει έτσι
να ξεπεράσει ακόμη και τις ΗΠΑ. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και με τις
κορυφαίες σε πωλήσεις εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών. Πρώτη έρχεται η Tencent από
την Κίνα, δεύτερη η Sony από την Ιαπωνία, ενώ την τρίτη θέση μοιράζονται οι
Microsoft και η Electronic Arts από τις ΗΠΑ.
Πηγή: Deutsche Welle