Quantcast
Βρετανία: Σημαντικό πλήγμα στο λιανεμπόριο τροφίμων και ποτών μετά το Brexit - enikonomia.gr
share

Βρετανία: Σημαντικό πλήγμα στο λιανεμπόριο τροφίμων και ποτών μετά το Brexit

δημοσιεύτηκε:

Από τους βαρύτερα πληγέντες σε χρηματιστηριακό επίπεδο είναι
ο κλάδος του λιανεμπορίου τροφίμων και ποτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, μετά το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος του Ιουνίου, σύμφωνα με την έκθεση του
Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Πρεσβείας της Ελλάδος στο
Λονδίνο.


Ειδικότερα , τα
στοιχεία της σχετική έκθεσης έδειξαν ότι:


Οι επενδυτές εκτιμούν ότι σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον
έντονου τιμολογιακού ανταγωνισμού, οι πιέσεις που θα εκδηλωθούν στο κόστος των
εισαγόμενων τροφίμων και στα εισοδήματα των καταναλωτών θα πλήξουν σε σημαντικό
βαθμό την κερδοφορία τους και τις μελλοντικές προοπτικές τους. Τα οικονομικά
αποτελέσματα των μεγάλων αλυσίδων λιανικού εμπορίου τροφίμων καταδεικνύουν τον
εντεινόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, με περιορισμό των περιθωρίων
κέρδους τους, επ’ ωφελεία των καταναλωτών. Πιο αναλυτικά:


Η ανακοίνωση της αλυσίδας σουπερ-μάρκετ, Sainsbury’s αναφέρει ότι: Για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο
πτώση στις πωλήσεις της, οφειλόμενες στην πτώση των τιμών τροφίμων και στον
εντεινόμενο τιμολογιακό ανταγωνισμό από τις εκπτωτικές αλυσίδες όπως οι
γερμανικών συμφερόντων Aldi και Lidl, οι οποίες έχουν αναπτυχθεί ταχύτατα στο
Ην. Βασίλειο και αποκτήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, έναντι των παραδοσιακών
βρετανικών αλυσίδων Tesco, Morrisons και Asda.


Ακόμη και τα αποτελέσματα της εκπτωτικής Aldi επηρεάστηκαν
από το τιμολογιακό ανταγωνισμό, καθώς κατέγραψαν αύξηση 12% στις πωλήσεις το 2015 και πτώση 1,8% εμφάνισαν τα λειτουργικά
κέρδη.


Τα αποτελέσματα της Tesco και της Morrison ήταν ελαφρώς πιο
ενθαρρυντικά, καθώς δείχνουν συγκράτηση των μεριδίων αγοράς τους.


Αν και η Sainsbury’s υποστηρίζει ότι η επίδραση της
υποτίμησης της στερλίνας μετά το δημοψήφισμα δεν είναι ακόμη σαφής, ο προφανής
αντίκτυπος είναι ότι θα αυξηθεί το κόστος πολλών προϊόντων. Πιεζόμενη ήδη από
πολύ χαμηλά περιθώρια κέρδους, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο μετακύλισης του
αυξημένου κόστους στους καταναλωτές, χωρίς να διαβρώσει τα μερίδια αγοράς της. Στο
πλαίσιο της ευρύτερης αναδιάρθρωσης του λιανικού εμπορίου, η Sainsbury’s θα
επεκτείνει το σύστημα των εντός μίας ώρας διανομών της στο Λονδίνο, με την
επωνυμία ”Chop Chop” με τις παραγγελίες να φτάνουν στον καταναλωτή και μέσω
ποδηλάτων, τονίζοντας ότι οι πελάτες πρέπει να διαθέτουν περισσότερες επιλογές
να ψωνίζουν όποτε και όπου αυτοί επιθυμούν. Υπό το ίδιο πρίσμα, θα πρέπει να
ερμηνευθεί η επενδυτική κίνηση της Sainsbury’s να εξαγοράσει έναντι 1,4 δισ.
δολαρίων την αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών
και ειδών σπιτιού Argos, η οποία είναι ευθέως ανταγωνιστική της Amazon.


Οι αλυσίδες λιανεμπορίου έχουν, επίσης, να αντιμετωπίσουν
τον ανταγωνισμό από τους online retailers, όπως η Ocado και η Amazon, η οποία
ξεκίνησε, πρόσφατα, να προσφέρει, μέσω της πλατφόρμας της, νωπά τρόφιμα, σε
συνεργασία με τη Morrison. Παρότι, πάντως, οι πωλήσεις τροφίμων μέσω διαδικτύου
αυξάνουν τη δημοφιλία τους μεταξύ του καταναλωτικού κοινού, σύμφωνα με τους
δραστηριοποιούμενους στην αγορά και τους αναλυτές, δεν είναι επικερδείς για τις
εταιρείες.


H Ocado δεν έχει ακόμα καταφέρει να καταστεί κερδοφόρα, ενώ
και εκπρόσωποι αλυσίδων με φυσική παρουσία, όπως Tesco και Aldi, αναφέρουν ότι
το τμήμα διαδικτυακών πωλήσεων δεν αποφέρει κέρδη. Αυτό οφείλεται στο υψηλό
κόστος συλλογής και διανομής των προϊόντων (περ.15 δολάρια/παραγγελία), όταν η
μέση χρέωση διανομής στον πελάτη είναι 4 δολάρια/παραγγελία.


Οι εταιρείες λαμβάνουν μέτρα αντιμετώπισης: όπως επιβολή ελάχιστου ύψους παραγγελίας, δυνατότητα πολύμηνης/ετήσιας συνδρομής με
δικαίωμα μία δωρεάν παραγγελία εβδομαδιαίως, δυνατότητα αγορών προϊόντων εκτός
τροφίμων εντός της ίδιας πλατφόρμας, καθώς και προώθηση της υπηρεσίας «click&collect»,
κατά την οποία η παραγγελία γίνεται μέσω διαδικτύου, αλλά ο πελάτης μεταβαίνει
ο ίδιος στο σημείο διανομής για την παραλαβή αυτής.


Επίσης, οι αναλυτές εκτιμούν ότι τα έμμεσα οφέλη μιας
διαδικτυακής πλατφόρμας δεν πρέπει να υποτιμούνται από τις εταιρείες, καθώς,
σύμφωνα με έρευνες, οι πελάτες μέσω διαδικτύου ξοδεύουν 2,5 φορές περισσότερο
από εκείνους εντός καταστήματος, ενώ η δυνατότητα διαδικτυακής έρευνας και
σύγκρισης μεταξύ προϊόντων επηρεάζει το 1/3 των πωλήσεων εντός καταστημάτων.







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.