Τα πρότυπα Euro 7 της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πληροί έως το 2035 μόνο το 10% των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης , σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Παράλληλα επισημαίνεται πως αυτά τα πρότυπα ενδέχεται να ασκήσουν πρόσθετη οικονομική πίεση στους καταναλωτές και μεγαλύτερα ποσά επενδύσεων για τους κατασκευαστές και η μέση τιμή αύξησης των αυτοκινήτων θα είναι περίπου 2.000 ευρώ. Για να προχωρήσει όμως η τεχνολογία των αυτοκινήτων θα πρέπει να υπάρξει βοήθεια από τις κυβερνήσεις προκείμενου να προωθηθούν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που πληρούν τα πρότυπα Euro7.
Τα νέα πρότυπα Euro 7
Τα νέα πρότυπα Euro 7 που προτάθηκαν τον Οκτώβριο του 2022 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιλαμβάνουν ένα σύνολο κανόνων για την υποστήριξη ενός πιο πράσινου και υγιούς μέλλοντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτοί οι κανόνες θα διασφαλίσουν ότι τα αυτοκίνητα θα είναι πιο καθαρά, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα την κατάσταση σε πόλεις όπου τα προβλήματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι μεγαλύτερα.
Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη επισημαίνει ότι τα πρότυπα Euro 7 θα παρέχουν μόνο μείωση 4% στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) όταν θα αρχίσουν να ισχύουν από το 2026 ή 2027 και μετά, ενώ τα περιβαλλοντικά οφέλη θα λιγοστά. Όμως το σίγουρο είναι ότι θα ανεβάσουν την τιμή των αυτοκινήτων δημιουργώντας οικονομικά εμπόδια τόσο στους καταναλωτές όσο και στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Aπό το 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας μέσω απόσυρσης τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3και τα οποία θα ανέρχονται σε 19,1 εκατομμύρια μονάδες, ενώ μέχρι το 2038 εκτιμάται ότι θα έχουν αποσυρθεί από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro4. Το 2039 θα αρχίσουν να αποσύρονται τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5.