Uber: Εταιρεία μεταφορών ή διαδικτυακή εφαρμογή;

Eίναι η Uber εταιρεία μεταφορών ή απλώς διαδικτυακή πλατφόρμα που διευκολύνει τη μεταφορά των επιβατών; Σε αυτό το ερώτημα καλείται να δώσει απαντήσεις το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, έπειτα από τον πόλεμο που έχουν κηρύξει Ευρωπαίοι ρυθμιστές και εταιρείες ταξί σχετικά με τις συνθήκες λειτουργίας της Uber.

Αν η Uber θεωρηθεί απλώς ως διαδικτυακή εφαρμογή, τότε η εταιρεία θα έχει το δικαίωμα να εγκατασταθεί σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. Αν το δικαστήριο αποφανθεί ότι πρόκειται για εταιρεία μεταφορών, τότε θα υπάρξει αυστηροποίηση των κανονισμών λειτουργίας της, διατρέχοντας έτσι τον κίνδυνο να καταργηθεί από όλα τα κράτη-μέλη της Ε.Ε.

Η επικείμενη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου θα επηρεάσει ενδεχομένως εταιρείες που συνδέουν τους ελεύθερους υπαλλήλους κατευθείαν με τους πελάτες και έχουν συνήθως έρθει αντιμέτωπες με αντίστοιχες κυρώσεις. Τέτοιες είναι οι περιπτώσεις της Airbnb, της Deliveroo και της εταιρείας Hassle, των οποίων τις υπηρεσίες αξιοποιούν πολλές χώρες της Ε.Ε.

Η υπόθεση της Uber, που μεταφέρθηκε από το δικαστήριο της Βαρκελώνης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δεν υποχρεώνει το τελευταίο να αποφανθεί μεταξύ δύο διαφορετικών μορφών λειτουργίας που αποδίδονται στην Uber, αναφέρει η Καθημερινή. Μπορεί να θεωρήσει ότι, εν τέλει, η uber διαθέτει στοιχεία τόσο ψηφιακής πλατφόρμας όσο και εταιρείας μεταφορών, δημιουργώντας μεγαλύτερη σύγχυση σε εκείνους των οποίων οι υπηρεσίες παρέχονται παντού στην Ευρώπη μέσω Διαδικτύου. Στη θεωρία, η Ε.Ε. επιτρέπει σε εταιρείες υπηρεσιών να λειτουργούν ελεύθερα, αλλά σε άλλους τομείς, όπως αυτός των μεταφορών, διέπεται ακόμη από αυστηρή νομοθεσία.

Να σημειωθεί ότι η Uber έχει αναπτύξει τις δραστηριότητές της σε περισσότερες από 300 πόλεις στις έξι ηπείρους. Με αυτόν τον τρόπο η αξία της αμερικανικής startup έχει φθάσει τα 68 δισ. δολάρια και κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις.

Η υπόθεση αυτή σχετικά με τη φύση της εταιρείας και τα νομικά ζητήματα που έχουν προκύψει, έχουν ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των υπηρεσιών της εφαρμογής σε ορισμένες περιοχές στο Aμστερνταμ ή ακόμη και στην πλήρη κατάργησή τους ώς έναν βαθμό σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, το Βέλγιο και η Ισπανία. Στη Γαλλία, μάλιστα, οι εκπρόσωποι της εταιρείας κινδυνεύουν με ποινή φυλάκισης.

Δεκαπέντε δικαστές θα ακούσουν τις ενστάσεις της εταιρείας σχετικά με τις κατηγορίες που της έχουν αποδοθεί, ενώ τα μέλη της Ε.Ε. θα έχουν το δικαίωμα να παρέμβουν καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας σε περίπτωση που το επιθυμούν.


Exit mobile version