Σχεδόν το ένα τρίτο των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες αναγκάζονται να μην πηγαίνουν σχολείο διότι πρέπει να εργάζονται, ενώ ίσο ποσοστό παιδιών σημειώνει πως δεν είναι ασφαλές να πηγαίνει σχολείο, σύμφωνα με μια έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα σήμερα.
Το υψηλότερο ποσοστό απουσιών μεταξύ των 41 χωρών που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα καταγράφηκε στο Αφγανιστάν, όπου εννέα στα δέκα παιδιά ανέφεραν ότι πρέπει να δουλεύουν και δεν μπορούν να πηγαίνουν σχολείο, σύμφωνα με την οργάνωση ChildFund Alliance, ένα διεθνές δίκτυο οργανώσεων που προασπίζεται τα δικαιώματα των παιδιών.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, κάπου 59 εκατ. παιδιά δεν πηγαίνουν στο πρωτοβάθμιο σχολείο, όπως θα έπρεπε, σύμφωνα με το Ταμείο των Ηνωμένων Εθνών για την Παιδική Ηλικία (UNICEF).
Η έκθεση δόθηκε στη δημοσιότητα ενόψει της 20ης Νοεμβρίου, της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού, που έχει στόχο την προώθηση της Διεθνούς Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού του ΟΗΕ, η οποία υιοθετήθηκε το 1989.
Η έρευνα της ChildFund Alliance βασίστηκε σε ένα δείγμα 6.200 παιδιών ηλικίας 10 ως 12 ετών.
“Όπως το κάνουν συχνά και με τόση σαφήνεια, τα παιδιά μας λένε ποιο είναι το πρόβλημα”, δήλωσε η Αν Λάιναμ Γκοντάρ, πρόεδρος της οργάνωσης ChildFund International (ΗΠΑ), η οποία ανήκει στη συμμαχία που διεξήγαγε την έρευνα.
“Επαφίεται στους ενήλικους να εφαρμόσουν λύσεις”, πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Σχεδόν το ένα τρίτο των παιδιών ανέφερε ότι δεν είναι πάντοτε ασφαλές να πηγαίνει στο σχολείο. Ο κίνδυνος που αναφέρθηκε είναι υψηλότερος στη Μπουρκίνα Φάσο, όπου το ένα στα πέντε παιδιά είπε ότι δεν είναι ποτέ ασφαλές να πηγαίνει σχολείο.
Η φτωχή χώρα της δυτικής Αφρικής συγκλονίστηκε τον Ιανουάριο όταν η πρωτεύουσά της, η Ουαγκαντούγκου, έγινε στόχος μιας επίθεσης την ευθύνη για την οποία ανέλαβε η οργάνωση αλ Κάιντα στο Ισλαμικό Μάγρεμπ (ΑΚΙΜ) και κατά την οποία σκοτώθηκε 30 άνθρωποι. Οι επιθέσεις συνεχίζονται σποραδικά.
Οι χώρες μέλη του ΟΗΕ υιοθέτησαν πέρυσι ως στόχο τους μέχρι το 2030 όλα τα παιδιά να είναι σε θέση να ολοκληρώνουν τη δωρεάν πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά η χρόνια υποχρηματοδότηση της παιδείας καθυστερεί την επίτευξη προόδου, σύμφωνα με μια έκθεση των Ηνωμένων Εθνών που δόθηκε στη δημοσιότητα φέτος.