Αν τα επικαιροποιημένα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου του 2016 για τον όμιλο Burberry ήταν μέρος της catwalk συλλογής του, θα ήταν περισσότερο ένα ιντερλούδιο διακοσμητικού χαρακτήρα, παρά ένα φανταχτερό φινάλε.
Οι πωλήσεις των ήδη υφιστάμενων καταστημάτων λιανικής του οίκου, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο ήταν αυξημένες κατά 3% στο υπό εξέταση τρίμηνο -κι αυτό είναι ευχάριστη είδηση.
Ώθηση στα έσοδα δόθηκε από τις πωλήσεις στη Βρετανία του Brexit. Στη συγκεκριμένη χώρα υπήρξε αύξηση 40% από τα ήδη υφιστάμενα καταστήματα λιανικής, καθώς ξένοι πελάτες συνέρρευσαν στο Λονδίνο για αγορά πολυτελών ειδών σε τιμές ευκαιρίας λόγω Brexit . Υπήρξε επίσης βελτιωμένη εικόνα στη Γαλλία, την Κίνα, ακόμη και στο Χονγκ Κονγκ, ισχυροποιώντας περαιτέρω την αναδυόμενη ανάκαμψη σε αγαθά πολυτελείας, που οδήγησε στα ύψη την Compagnie Financiere Richemont SA την περασμένη εβδομάδα.
Η αύξηση των πωλήσεων από τα καταστήματα του οίκου Βurberry οφείλεται στην πτώση της στερλίνας. Στο μεταξύ, ο νέος διευθύνων σύμβουλος, Μάρκο Γκομπέτι, “καταφθάνει”. Θα είναι εκτελεστικός πρόεδρος Ασίας-Ειρηνικού και Μέσης Ανατολής, προτού αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου τον Ιούλιο. Δεν μπορεί νωρίτερα λόγω συμβατικών δεσμεύσεων. Ο Γκομπέτι είναι επιφορτισμένος με την ενίσχυση του κύκλου εργασιών λιανικής του οίκου Burberry και τη συνεχιζόμενη περικοπή του αυξημένου κόστους βάσης.
Σύμφωνα με το Bloomberg, εκείνο που χρειάζεται ο οίκος είναι ανανέωση στα ενδύματα και τις τσάντες, που φαίνονται κοινότοπα. Αυτό συμβαίνει ενώ ο Κρίστοφερ Μπέιλι επιμένει να διατηρεί “με νύχια και με δόντια” τη θέση επικεφαλής δημιουργικού του ομίλου. Οπότε, ακόμη κι όταν ο Γκομπέτι αναλάβει τα ηνία δεν μπορεί να αποκλειστεί αναταραχή στη διαχείριση.
Το μεγαλύτερο ερώτημα σχετικά με το μέλλον του ομίλου Burberry είναι αν θα γίνει στόχος εξαγοράς και πάλι. Η εταιρεία έχει απορρίψει αρκετές προσεγγίσεις από τον αντίπαλο όμιλο Coach Inc. των ΗΠΑ, σύμφωνα με τους Financial Times.
Ο Burberry παραμένει ένα από τα λίγους οίκους πολυτελείας που είναι απαλλαγμένος από τις αγκυλώσεις που προκαλεί η ύπαρξη μιας οικογένειας ως βασικού μετόχου. Αναμένεται να κλείσει το οικονομικό έτος τον Μάρτιο με καθαρές ταμειακές ροές ύψους περίπου 665 εκατ. βρετανικών λιρών (819 εκατομμύρια δολ). Οι μετοχές του ομίλου σημείωσαν άνοδο κατά 25% το 2016, πολύ μεγαλύτερη από εκείνη του αντίστοιχου οίκου ειδών πολυτελείας, που δεν ξεπέρασε το 7% (Bloomberg Intelligence).
Ο οίκος είναι ήδη διπλά ευνοημένος από την πτώση της στερλίνας, με πολλές από τις πωλήσεις να γίνονται στο εξωτερικό και ξένους πελάτες να συρρέουν στο Λονδίνο για αγορά πολυτελών ειδών σε τιμές ευκαιρίας λόγω Brexit. Τα ετήσια προ φόρων κέρδη θα διαμορφωθούν σε 115 εκατ. στερλίνες. Ωστόσο, ακόμη και έτσι, η μετοχή διαπραγματεύεται σε αναλογία τιμής προς κέρδη (price-to-earnings) αντίστοιχη με εκείνη της αντίστοιχης εταιρείας, που παρουσιάζει μικρότερη αύξηση κερδών: τα παχυλά premiums φαίνεται πως ανήκουν στο παρελθόν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ