Τέλος στους προσωπικούς κωδικούς αναγνώρισης ταυτοπροσωπίας για σκοπούς
τηλεφωνικών συναλλαγών βάζει σταδιακά από αύριο Τρίτη 2 Αυγούστου 2016 η
βρετανική τράπεζα Barclays, θέτοντας σε λειτουργία ένα πρωτοποριακό σύστημα
αναγνώρισης φωνής των πελατών της.
Με τον τρόπο αυτόν, οι πελάτες της Barclays που καλούν την τράπεζα για
την πραγματοποίηση τηλεφωνικής συναλλαγής δεν θα χρειάζονται πλέον να ανακαλούν
κάποιον κωδικό, καθώς η φωνή τους θα αρκεί για την αναγνώριση της ταυτότητάς
τους.
Η κίνηση της Barclays αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την κατάργηση των
προσωπικών κωδικών στις τραπεζικές συναλλαγές, οι οποίοι μεταξύ άλλων δεν
θεωρούνται το ίδιο ασφαλείς με τα βιομετρικά δεδομένα κάθε ανθρώπου.
Νωρίτερα το 2016, η FirstDirect ξεκίνησε και αυτή τη σταδιακή της
μετάβαση σε σύστημα αναγνώρισης φωνής των πελατών της, ενώ η Lloyds ήδη
πειραματίζεται με ένα διαδικτυακό σύστημα αναγνώρισης μοναδικών μοτίβων
πληκτρολόγησης των πελατών της, με στόχο την άρνηση πρόσβασης σε τραπεζικούς
λογαριασμούς μέσω διαδικτύου σε απατεώνες που υποδύονται την ταυτότητα πελάτη.
Όπως γράφει η βρετανική εφημερίδα Daily Telegraph, το σύστημα που θέτει
σε εφαρμογή η Barclays απαιτεί μόλις δύο τηλεφωνήματα από κάποιον πελάτη, για
να καταγράψει επαρκή μοναδικά στοιχεία φωνητικής αναγνώρισής του.
Το νέο σύστημα τίθεται στην υπηρεσία όλων των πελατών της Barclays από
αύριο Τρίτη 2/8, αν και η τράπεζα θα το προωθήσει περισσότερο ενεργά μεταξύ των
πελατών της που κάνουν τακτική χρήση των υπηρεσιών τηλεφωνικής τραπεζικής.