Ολοένα και συχνότερα οι γερμανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ παράγουν οι ίδιες τρόφιμα και ποτά διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο μεγαλύτερα κέρδη.
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle σε δημοσίευμα της,οι αλυσίδες σουπερμάρκετ μετεξελίσσονται αργά αλλά σταθερά σε παραγωγούς.
Για παράδειγμα, η Edeka διαθέτει πλέον τη δική της έκταση καλλιέργειας φρούτων 200 εκταρίων, η Lidl παράγει το δικό της παγωτό, ενώ άλλες παράγουν το δικό τους ψωμί. Πρωτοπόρος στον τομέα αυτό θεωρείται η αλυσίδα Edeka, η οποία διαθέτει 17 μονάδες παραγωγής κρέατος, 16 μονάδες αρτοσκευασμάτων, μια μονάδα οινοπαραγωγής και μια για την παραγωγή χυμών.
Αιτιολογώντας τη νέα της στρατηγική η γερμανική αλυσίδα επισημαίνει ότι «με τον τρόπο αυτό περιορίζεται η εξάρτηση από την βιομηχανία τροφίμων, αυξάνεται η ελαστικότητά της και διασφαλίζεται ο εφοδιασμός των καταστημάτων με τρόφιμα».
Τρόφιμα και ποτά, όπως μεταλλικό νερό, αναψυκτικά, αλλαντικά, αρτοσκευάσματα, σοκολάτα και αποξηραμένα φρούτα παράγουν πλέον και τα σουπερμάρκετ Lidl και Kaufland του ομίλου Schwarz. Μόλις πρόσφατα ο Όμιλος απέκτησε το δικό του εργοστάσιο παραγωγής παγωτού.
Η γερμανική «Εφημερίδα Τροφίμων» (Lebensmittel Zeitung) αναφέρει ότι, ο στόχος της Lidl είναι «να γίνει πιο ανεξάρτητη από τις εταιρίες παραγωγής και τους προμηθευτές». Μέχρι στιγμής μόνο η αλυσίδα Aldi αρνείται να ασπαστεί τη νέα στρατηγική. Η Aldi Süd διαθέτει δύο καφεκοπτεία για να προσφέρει στους πελάτες φθηνότερο καφέ.
Μεταξύ άλλων ο ειδικός μάρκετινγκ της οικονομικής σχολής WHU, Μάρτιν Φάσναχτ επισημαίνει πως η νέα αυτή τάση είναι απολύτως κατανοητή: «Ως παραγωγοί πια, οι αλυσίδες αυξάνουν σημαντικά τον τζίρο τους από τη στιγμή που καρπώνονται το κέρδος που μέχρι πρότινος πήγαινε στους παραγωγούς τροφίμων και ποτών».
Ωστόσο, για τους καταναλωτές είναι ιδιαίτερα δύσκολο να ξεχωρίσουν τα προϊόντα των αλυσίδων στο ράφι,αφού δεν κυκλοφορούν στο εμπόριο με το brand των σουπερμάρκετ.
Για παράδειγμα, τα προϊόντα κρέατος της Rewe ονομάζονται Brandenburg και το ψωμί της φέρει το όνομα του ιδιόκτητου αρτοποιείου Glocken.
Ο κ.Φάσναχτ εκτιμά ότι, στο μέλλον τα κρεοπωλεία, αρτοποιία και καφεκοπτεία θα αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη αξία για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ και διευκρινίζει ότι: «λόγω του διαδικτυακού εμπορίου αναβαθμίζεται η αξία των ιδιόκτητων μονάδων παραγωγής για τις αλυσίδες».
Διότι τα προϊόντα αυτά αυξάνουν τα περιθώρια κέρδους των σούπερ μάρκετ.
Πηγή Πληροφοριών: Deutsche Welle