Quantcast
Τα 3/4 των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας της Ευρώπης ήδη εξάγουν στην Κίνα - enikonomia.gr
share

Τα 3/4 των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας της Ευρώπης ήδη εξάγουν στην Κίνα

δημοσιεύτηκε:

Θετικό momentum για τις εξαγωγές υψηλής τεχνολογίας βλέπουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου, που συνεχίζουν να επενδύουν στις πολλά υποσχόμενες, αναδυόμενες αγορές. Ήδη, περισσότερο από τα τρία τέταρτα των εταιρειών υψηλής τεχνολογίας της Ευρώπης (66%) εξάγουν προϊόντα στην Κίνα, το 41% εξάγει στην Ινδία και το 31% στη Βραζιλία. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες υψηλής τεχνολογίας εμφανίζονται διατεθειμένες να συνεχίσουν να εξάγουν προϊόντα στις αναδυόμενες αγορές. Οι τρεις πρώτες αγορές, στις οποίες σχεδιάζουν να εισέλθουν, φέτος, οι  εταιρείες υψηλής τεχνολογίας της Ευρώπης, είναι η Βραζιλία, η Ινδία και οι χώρες APAC (με εξαίρεση την Ινδία και την Κίνα).

Παρά το γεγονός ότι η διείσδυση νέων στην αγορά είναι υψηλή, τα εμπόδια στην επέκταση συνεχίζουν να εξελίσσονται. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η πλοήγηση στο κανονιστικό περιβάλλον κατατάσσεται ως το κορυφαίο εμπόδιο.  Ωστόσο, στην Ευρώπη  βρίσκεται στην πέμπτη θέση, πίσω από την ίδρυση αρχικών επιχειρήσεων, τις πολιτιστικές προκλήσεις, τη συνεχή ενημέρωση για τις αλλαγές των κανονισμών και τον καθορισμό των αγορών στις οποίες θα εισέλθουν. Η κορυφαία ρυθμιστική ανησυχία στην Ευρώπη είναι η παγκόσμια ή διασυνοριακή ιχνηλασιμότητα και παρακολούθηση, παραθέτει το 44% των ερωτηθέντων, έναντι του 31% σε παγκόσμιο επίπεδο.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την πέμπτη ετήσια παγκόσμια έρευνα της UPS “Change in the Chain”, που διενεργήθηκε για την UPS από την IDC Manufacturing Insights. Ειδικά σε ό,τι αφορά στις εξαγωγές υψηλής τεχνολογίας η τάση είναι ισχυρή, καθώς, όπως έδειξε η έρευνα, το 39% των ευρωπαϊκών εταιρειών υψηλής τεχνολογίας αναμένει η – υψηλής τεχνολογίας – ανάπτυξη της εξαγωγικής βιομηχανίας, σε παγκόσμιο επίπεδο, να αυξηθεί με τους σημερινούς ρυθμούς για τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ το 19% εξ αυτών αναμένουν ταχύτερη ανάπτυξη.

Ψήφος στη 3D εκτύπωση

Η έρευνα καταγράφει, πέρα από τη συνεχιζόμενη είσοδο στις αναδυόμενες αγορές και μια σαφή κατεύθυνση των ευρωπαϊκών εταιρειών υψηλής τεχνολογίας προς τη 3D εκτύπωση. Το 66% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι διαθέτει hands-on εμπειρία 3D εκτύπωσης, συμπεριλαμβανομένου του 28%, που δηλώνουν ότι μόλις τώρα αρχίζουν να κατανοούν την τεχνολογία.

Προς το παρόν, οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας χρησιμοποιούν 3D εκτύπωση, κυρίως, για την ενθάρρυνση της καινοτομίας, καθώς σχεδιάζουν νέα προϊόντα. Τα κορυφαία οφέλη περιλαμβάνουν ταχύτερες διαδικασίες ανάπτυξης και κατασκευής των προϊόντων. Στην Ευρώπη, το 70% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν 3D εκτύπωση για το σχεδιασμό νέων προϊόντων και το 63% για την παραγωγή ανταλλακτικών, σε σύγκριση με το μόλις 24% των παγκόσμιων ερωτηθέντων, που δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν 3D εκτύπωση για την παραγωγή ανταλλακτικών.

Παραγωγικές εγκαταστάσεις

Ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι, ενώ οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας συνεχίζουν να ευνοούνται από την off-shoring  στρατηγική ως μέσο για τη μείωση του κόστους εργασίας, ένας μεγάλος αριθμός έχει αρχίσει να εφαρμόζει τη στρατηγική  τοποθέτησης εντός της επικράτειας λειτουργίας της εταιρείας (right-shoring). Το 38% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη δηλώνει ότι τοποθετεί τις παραγωγικές εγκαταστάσεις κοντά στη ζήτηση.

Στο μεταξύ, η Near-shoring στρατηγική, η οποία μετακινεί τις εγκαταστάσεις παραγωγής ή συναρμολόγησης πιο κοντά στην τοποθεσία της ζήτησης, συνεχίζει να κερδίζει σε δημοτικότητα, καθώς οι εταιρείες βελτιώνουν τα επίπεδα των υπηρεσιών τους, μειώνουν τα αποθεμάτων κατά τη μεταφορά και επιδιώκουν μεγαλύτερο έλεγχο στην ποιότητα των προϊόντων και την πνευματική ιδιοκτησία. Για παράδειγμα, το 35% των ατόμων που λαμβάνουν αποφάσεις σε εταιρείες για high-tech logistics στην Ευρώπη σχεδιάζουν να μεταφέρουν τις εγκαταστάσεις κοντά στη ζήτηση, επιδεικνύοντας αύξηση κατά  9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τα ευρήματα του 2013.
Επιπλέον, το 54% των ερωτηθέντων στην Ευρώπη προχώρησε στη μεταφορά των εγκαταστάσεων κατασκευής πιο κοντά στη ζήτηση δύο ή περισσότερα χρόνια πριν και το 34% κινήθηκε κοντά στη ζήτηση φέτος.

Περισσότεροι από τους μισούς (56%), βλέπουν το right-shoring ως μέρος της στρατηγικής τους. Tο right-shoring εξισορροπεί μια σειρά από παράγοντες που καθορίζουν την εγγύτητα της προέλευσης των υλικών για την παραγωγή, την αποθήκευση και τη διανομή.

Ενώ η UPS βλέπει μια αύξηση τόσο στο near-shoring όσο και στο right-shoring , το off-shoring το οποίο κινείται στην κατασκευή ή συναρμολόγηση σε χώρες με χαμηλό εργατικό κόστος, παραμένει η πιο κοινή στρατηγική, καθώς το 59% δηλώνει ότι επί του παρόντος ακολουθούν τη στρατηγική του off-shore.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.