Συνεχίζονται οι απεργίες στη Lufthansa

Μόνο την Τρίτη ακυρώνονται 890 πτήσεις της γερμανικής αεροπορικής εταιρίας, ενώ από την αρχή των κινητοποιήσεων η Lufthansa έχει αναγκαστεί να ματαιώσει συνολικά 4.500 πτήσεις. Ωστόσο, δεν επηρεάζεται η λειτουργία των θυγατρικών εταιριών Germanwings, Eurowings, AUA, Swiss, Brussels Airlines και Air Dolomiti.

Η Lufthansa εκτιμά ότι κάθε ημέρα απεργιακών κινητοποιήσεων προκαλεί οικονομική ζημία δέκα εκατομμυρίων ευρώ και κατηγορεί το συνδικάτο των πιλότων Cockpit ότι “έχει επιλέξει τον δρόμο της σύγκρουσης”, καθώς οι οικονομικές απαιτήσεις του ειναι πολύ υψηλότερες από αντίστοιχα αιτήματα άλλων επαγγελματικών ομάδων. Οι πιλότοι επιμένουν στο αίτημά για ετήσιες μισθολογικές αυξήσεις 3,7% στα επόμενα χρόνια, ενώ η Lufthansa αντιπροτείνει 0,7%. Επιπλέον, οι πιλότοι θέτουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την αποκατάσταση των προνομιακών συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων τους, καθώς και το ζήτημα της θυγατρικής εταιρίας χαμηλού κόστους Eurowings, την οποία η Lufthansa θέλει να ενισχύσει σε δρομολόγια που μέχρι σήμερα εκτελούσε η μητρική εταιρία.

Στη διαμάχη παρενέβη σήμερα και το συνδικάτο των ιπτάμενων συνοδών UFO. “Εκφράζουμε την ανησυχία μας, γιατί η αντιπαράθεση μεταξύ του συνδικάτου Cockpit και της διοίκησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσχερείς καταστάσεις σε ολόκληρη την εταιρία” δηλώνει ο εκπρόσωπος του UFO, Νίκολαι Μπάουμπλις, στην εφημερίδα Tagesspiegel του Βερολίνου. Ο Μπάμουμπλις, ο οποίος το περασμένο καλοκαίρι είχε καταλήξει με τη διοίκηση σε συμφωνία για τα μισθολογικά αιτήματα των ιπτάμενων συνοδών, προειδοποιεί τον επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ ότι “δεν μπορεί να αναδιαρθρώσει τον όμιλο εις βάρος των εργαζομένων”. Από την άλλη πλευρά ωστόσο, σημειώνει ότι και η εταιρία δεν μπορεί να αποδεχθεί όλα τα αιτήματα των πιλότων, ενώ καλεί τις δύο πλευρές να καθήσουν και πάλι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Το προσωπικό καμπίνας επηρεάζεται άμεσα από τη συνέχιση των κινητοποιήσεων. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, σε περίπτωση απεργίας των πιλότων οι ιπτάμενοι συνοδοί χάνουν το 1/3 του ημερομισθίου, καθώς ούτε εκείνοι μπορούν να εργαστούν.

Η δικαιοσύνη δικαιώνει τους απεργούς


Τις τελευταίες εβδομάδες, και παράλληλα με τις συνεχείς εκκλήσεις για νέες διαπραγματεύσεις, η Lufthansa προσφεύγει και στη δικαιοσύνη, προσβλέποντας σε απαγόρευση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Μέχρι στιγμής δεν έχει επιτύχει τον στόχο της. Τη Δευτέρα δικαστήριο του Μονάχου είχε απορρίψει προσφυγή της εταιρίας, η οποία στη συνέχεια άσκησε έφεση. Αλλά όπως έγινε γνωστό το πρωί της Τρίτης, η Lufthansa απέσυρε την έφεση μετά από ακροαματική διαδικασία περίπου μίας ώρας, επικαλούμενη “νομικούς λόγους” και χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ειδικών, τις οποίες επιβεβαιώνει ο εκπρόσωπος του συνδικάτου Ufo στην εφημερίδα Tagesspiegel, η πλήρης ικανοποίηση όλων των μισθολογικών αιτημάτων που προβάλλουν οι πιλότοι θα στοίχιζε στην εταιρία περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ. Το ποσό θεωρείται ιδιαίτερα υψηλό σε μία περίοδο που οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρίες χάνουν μερίδια αγοράς από τις συνεχώς αναπτυσσόμενες εταιρίες χαμηλού κόστους.

Η τελευταία προσφορά της Lufthansa προς τους πιλότους προβλέπει αυξήσεις 4,4% μέχρι το 2017, μία επιπλέον εφάπαξ πληρωμή ίση με 1,8 μηνιαίους μισθούς και νέες προσλήψεις. Για το συνδικάτο Cockpit, η πρόταση αυτή “δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαπραγματεύσεων”. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με οδηγία της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών που χρονολογείται από το 2004, σε περίπτωση που μία πτήση ακυρώνεται η καθυστερεί για περισσότερες από πέντε ώρες, οι επιβάτες μπορούν είτε να ζητήσουν πίσω τα χρήματά τους είτε να απαιτήσουν από την εταιρία να τους παράσχει μία εναλλακτική δυνατότητα για να φτάσουν στον προορισμό τους, για παράδειγμα με επόμενη πτήση, με άλλο δρομολόγιο κοντά στον αρχικό προορισμό ή και με το τρένο. Όλα αυτά ισχύουν ανεξαρτήτως υπαιτιότητας για την ακύρωση της πτήσης.

Πηγή: DW

Exit mobile version