Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Svolt σταματά τα σχέδια της για την κατασκευή δεύτερου γιγαντιαίου εργοστασίου της στην Ευρώπη. Αυτό δήλωσε η εταιρεία επικαλούμενη την ασταθή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και την ακύρωση ενός «σημαντικού» έργου πελατών.
Επιπλέον η Svolt, θυγατρική της Great Wall Motors, δήλωσε πως «δεν μπορούσε να προβλεφθεί» πότε θα ήταν έτοιμη η κύρια μονάδα κατασκευής κυψελών μπαταριών της εταιρείας στο Überherrn στην περιοχή της Γερμανίας,Saarland λόγω των προβλημάτων σχεδιασμού.
Πέρσι η εταιρεία είπε πως η εγκατάσταση θα καθυστερήσει μέχρι το 2027 λόγω εν μέρει των τοπικών διαμαρτυριών. Το δεύτερο εργοστάσιο είχε προγραμματιστεί να γίνει κοντά στο Βερολίνο, , όπως ανέφερε το Automotive News Europe.Το εργοστάσιο που ακυρώθηκε στο Lauchhammer της Γερμανίας επρόκειτο να κατασκευαστεί στη θέση ενός πρώην εργοστασίου ανεμογεννητριών που απέκτησε η Svolt το 2022.
Ο Svolt
Ο Svolt δεν είπε ποιο έργο πελάτη ακυρώθηκε, ωστόσο ο γερμανικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας SR Fernsehen ανέφερε ότι ήταν BMW.
Το μικρό EV Citroen e-C3 θα χρησιμοποιεί μπαταρίες που παρέχονται από τη Svolt.
«Η αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας παλεύει επί του παρόντος με σημαντικές διακυμάνσεις και προκλήσεις σε όλο τον κόσμο, κυρίως λόγω του μετασχηματισμού στην ηλεκτρική κινητικότητα», ανέφερε ο πρόεδρος της Svolt στην Ευρώπη, Kai-Uwe Wollenhaupt. «Αυτό θα έχει ορισμένες δραστικές προσαρμογές στρατηγικής για ορισμένους κατασκευαστές αυτοκινήτων».
Η Great Wall Motors θα κλείσει το γραφείο της Ευρώπης και θα απολύσει 100 εργαζόμενους εν μέσω της ύφεσης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Great Wall Motor ανακοίνωσε πως θα κλείσει τα κεντρικά της γραφεία στην Ευρώπη στο Μόναχο, επικαλούμενη τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς για τα ηλεκτρικά της οχήματα καθώς και την απειλή επιβολής ευρωπαϊκών δασμών στις κινεζικές εισαγωγές. Η απόφαση για τους δασμούς αναμένεται να ληφθεί μετά τις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σύμφωνα με δημοσιεύματα .
Η Great Wall είπε πως οι μειωμένες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, κυρίως στη Γερμανία αλλά και οι μεγάλες εκπτώσεις μεταξύ των αντιπάλων παρεμπόδιζαν την ικανότητά της να αυξήσει επικερδώς τις πωλήσεις της στην περιοχή.
Ο Svolt είχε ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης σε σχέση με οποιουδήποτε από τους ασιατικούς κατασκευαστές μπαταριών. Πέρσι είπε πως σχεδίαζε μέχρι το τέλος της δεκαετίας να κατασκευάσει έως και 5 εργοστάσια στην Ευρώπη με στοχευμένη παραγωγική ικανότητα τουλάχιστον 50 gWh στην Ευρώπη. Το 2020, η εταιρεία προέβλεψε πως θα είχε παγκόσμια παραγωγική ικανότητα 100 gWh μέχρι το 2025.
Η εταιρεία έχει δυσκολευτεί με την κερδοφορία, χάνοντας περισσότερα από 390 εκατ. ευρώ μεταξύ 2019 και 2022, σύμφωνα με έκθεση του Haijie Zhao του τμήματος μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ του Ηνωμένου Βασιλείου που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο.
Ο Zhao επισήμανε το «χαμηλό μεικτό περιθώριο κέρδους προϊόντος, την ελάχιστη χρησιμοποίηση της παραγωγικής ικανότητας και το υψηλό κόστος διαχείρισης της εταιρείας».
Η Svolt προμηθεύει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου για το νέο Citroen e-C3 μικρό οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Προμηθεύει επίσης μπαταρίες στη Nio καθώς και στα οχήματα Great Wall, συμπεριλαμβανομένου του Great Wall Ora 03 compact, του ευρωπαϊκού μοντέλου με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.