Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της VW ανέφερε ότι θα υιοθετήσει ένα πολύ σκληρό καθεστώς δοκιμών στην Ευρώπη το οποίο θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ το αργότερο εντός δύο ετών.
Μάλιστα το Ευρωκοινοβούλιο επισήμανε πως οι μετρήσεις εκπομπών οξειδίων του αζώτου κάτω από πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα πρέπει να εφαρμόζονται εως τα τέλη του 2017 τονίζοντας μάλιστα πως άτυπες μετρήσεις έχουν δείξει πως οι εκπομπές NOx είναι 400 ή ακόμη και 500% υψηλότερες από εκείνες που καταγράφονται στα εργαστήρια!
‘Οσον αφορά στα όρια εκπομπών αναμένεται επίσης να είναι πολύ αυστηρά και στελέχη της ΕΕ κάνουν λόγο για 80 χλγρ. ανά χιλιόμετρο έως τον Σεπτέμβριο του 2019.
Πολλές χώρες της ΕΕ, όπως η Γερμανία θέλουν περισσότερη ελευθερία κινήσεων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς δεν είναι ακόμη έτοιμες να ανταποκριθούν στα νέα όρια που θέλει να θεσπίσει η ΕΕ.
«Ζωτικής σημασίας»
«Η αξιοπιστία και η ευρωστία της διαδικασίας δοκιμής μετρήσεων εκπομπών ρύπων για οχήματα είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των ορίων εκπομπών και, συνεπώς, για την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος στην ΕΕ» ανέφερε μέλος του Ευρωκοινοβουλίου.
Η Ευρώπη προσπαθεί να εξισορροπήσει τα συμφέροντα των καταναλωτών και των αυτοκινητοβιομηχανιών ένα μήνα μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της VW.
Η Εξαπάτηση από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι δυνητικά εκρηκτικό πολιτικά στην Ευρώπη, διότι στα περισσότερα κράτη-μέλη τα μισά αυτοκίνητα που κινούνται είναι πετρελαιοκίνητα τη στιγμή που η ΕΕ αγωνίζεται για την επίτευξη των στόχων μείωσης εκπομπών ρύπων ώστε να αντιμετωπιστούν ασθένειες αλλά και πρόωροι θάνατοι…
Γιώργος Κ. Ανδρής