Σε καρτέλ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών αναφέρεται δημοσίευμα του Spiegel

H υποψία ενός μεγάλου καρτέλ
πλανάται πάνω από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Spiegel με τίτλο: “Το μυστικό καρτέλ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών”.



Σύμφωνα με τις πληροφορίες αυτές, η Volkswagen, η Audi, η Porsche, η BMW και η Daimler έκαναν συνεννοήσεις σε μυστικούς κύκλους
εργασίας, δημιουργώντας τη βάση για το σκάνδαλο που ξέσπασε με τις εκπομπές ρύπων
των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.



Το δημοσίευμα
αναφέρει ότι οι συνεννοήσεις των εταιρειών γίνονταν από τη δεκαετία του 1990
σχετικά με τις τεχνικές, τα κόστη, τους προμηθευτές, ακόμη και τον καθαρισμό
των εκπομπών αερίων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων τους.



Αυτό, προσθέτει το Spiegel, επιβεβαιώνει μία μορφή αυτοκαταγγελίας, την οποία έκανε, σύμφωνα με πληροφορίες
του, ο όμιλος της VW στις γερμανικές Αρχές για τον ανταγωνισμό.
«Θα μπορούσε να είναι μία από τις μεγαλύτερες περιπτώσεις καρτέλ στη γερμανική
οικονομική ιστορία», σημειώνει.



Οι συνεννοήσεις
γίνονταν μεταξύ περισσότερων από 200 συνεργατών των αυτοκινητοβιομηχανιών σε
περισσότερους από 60 κύκλους εργασίας. Ο στόχος των συνεννοήσεων ήταν να
ακυρωθεί ο ανταγωνισμός.



Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι όμιλοι συνεννοούνταν ακόμη και
για την καταλληλότερη από την άποψή τους τεχνική για τον καθαρισμό των εκπομπών
ρύπων. Σε πολλές από τις συναντήσεις τους διαβουλεύονταν σχετικά με το θέμα
αυτό.



Πέραν αυτού, «ο κύκλος των 5», όπως αποκαλούνταν εσωτερικά οι
πέντε όμιλοι, συμφωνούσαν ακόμη και για τεχνικές λεπτομέρειες, όπως οι οροφές
των αυτοκινήτων καμπριολέ. Οι συνεννοήσεις αφορούσαν στην επιλογή των προμηθευτών
ή τον καθορισμό του κόστους για εξαρτήματα των αυτοκινήτων.



Υπάρχει «η υποψία», σημείωσε η Volkswagen στο
έγγραφό της, που αφορούσε επίσης την Audi και την Porsche, ότι σημειώθηκαν
«συμπεριφορές αντίθετες με τον νόμο για τα καρτέλ». Και η Daimler υπέβαλε
μίας μορφής αυτοκαταγγελία.



Οι Αρχές για τον ανταγωνισμό
βρήκαν ενδείξεις για τις συνεννοήσεις ήδη από το περασμένο καλοκαίρι. Τότε,
είχαν κάνει έρευνες και στους χώρους της Volkswagen, στο πλαίσιο μίας ανάκρισης
για πιθανή συνεννόηση σχετικά με τις τιμές του χάλυβα.



Μόλις δύο εβδομάδες αργότερα,
υπέβαλε η VW την
αυτοκαταγγελία στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία κατά των Καρτέλ.






Exit mobile version