Η Opel αρνείται τις κατηγορίες για «χειραγώγηση» των μετρήσεων εκπομπών ρύπων στους πετρελαιοκινητήρες της.
Μάλιστα ο CEO του Opel Group Dr. Karl-Thomas Neumann, σχετικά με τις τρέχουσες συζητήσεις για τους Diesel κινητήρες δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Οι Deutsche Umwelthilfe (DUH), Monitor και Spiegel δημιουργούν την
εντύπωση ότι βρήκαν νέα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η Opel χρησιμοποιεί
πρωτοφανείς, παράνομες συσκευές παραποίησης. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι
εσφαλμένοι!
Όπως έχουμε ήδη δηλώσει, εμείς στην Opel δεν χρησιμοποιούμε κάποιο
παράνομο λογισμικό. Οι κινητήρες μας είναι ευθυγραμμισμένοι με τις
απαιτήσεις του νόμου. Εκτιμούμε ότι οι Aρχές θα συμφωνήσουν με αυτή την
άποψη. Ανέκαθεν συνεργαζόμασταν με διαφάνεια με τις Γερμανικές και
Ευρωπαϊκές Αρχές και θα εξακολουθήσουμε να το πράττουμε. Η Opel ήδη
έδωσε στην αρμόδια αρχή KBA τον Οκτώβριο του 2015 τις λεπτομέρειες σε
ό,τι αφορά το λογισμικό κινητήρων της εταιρίας, τη χαρτογράφησή τους και
τη στρατηγική εκπομπών ρύπων. Θα επανέλθουμε με περαιτέρω δημόσιες
δηλώσεις, αφού συζητήσουμε πρώτα με τις Αρχές.
Οι πρόσφατες κατηγορίες που βασίζονται στα ευρήματα του χάκερ, κυρίου
Felix Domke, οδηγούν σε εσφαλμένες υπεραπλουστεύσεις και παρερμηνείες
των περίπλοκων συσχετισμών ενός σύγχρονου συστήματος ελέγχου εκπομπών
ρύπων κινητήρα diesel. Οι συσκευές ελέγχου εκπομπών ρύπων είναι
εξαιρετικά προηγμένα, ολοκληρωμένα συστήματα και δεν μπορούμε να τα
‘σπάσουμε’ σε μεμονωμένες παραμέτρους.
Καθώς οι μέθοδοι και τα πρωτόκολλα των δραστηριοτήτων των DUH,
Monitor & Spiegel ακόμα δεν έχουν κοινοποιηθεί στην Opel, η εταιρία
δεν είναι σε θέση να αποτιμήσει τους συγκεκριμένους ισχυρισμούς τους. Με
βάση τις δικές μας αλλά και ανεξάρτητες μετρήσεις και κρίνοντας από την
εμπειρία μας από πειράματα που έχει δημοσιεύσει η DUH στο παρελθόν,
πρέπει να επαναλάβουμε ότι δεν πιστεύουμε ότι αυτά τα αποτελέσματα είναι
αντικειμενικά ή επιστημονικά αποδεδειγμένα.
Ασφαλώς έχουμε πάρει το μάθημά μας από τις πρόσφατες συζητήσεις με
τις Αρχές αλλά και το δημόσιο διάλογο. Με κάθε νέο κινητήρα, προσπαθούμε
να δημιουργούμε προϊόντα που θα αποτελούν σημείο αναφοράς. Θα
βελτιώσουμε περαιτέρω την απόδοση του συστήματος μετεπεξεργασίας
καυσαερίων των κινητήρων μας SCR diesel, όπου αυτό είναι εφικτό και
εφόσον οι νόμοι της φυσικής το επιτρέπουν. Στο πλαίσιο αυτό,
αναλαμβάνουμε δράση με δική μας πρωτοβουλία, για αυτοκίνητα που ήδη
κυκλοφορούν στο δρόμο, ξεκινώντας από τον Ιούνιο.»