Περισσότερα από 3,7 εκατομμύρια προσφυγόπουλα δεν έχουν πρόσβαση στη
σχολική εκπαίδευση, περισσότερα από τα μισά ζουν σε επτά χώρες, σύμφωνα με τον
ΟΗΕ.
Παράλληλα, οι χώρες αυτές
είναι: Τσαντ, Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, Αιθιοπία, Κένυα, Λίβανο, Πακιστάν και Τουρκία.
Μάλιστα ο Ύπατος Αρμοστής του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, Φίλιππος Γκράντι δήλωσε σχετικά ότι: «Η εκπαίδευση
επιτρέπει στους πρόσφυγες να διαμορφώσουν με θετικό τρόπο το μέλλον των χωρών
ασύλου και των χωρών προέλευσής τους όταν επιστρέψουν».
Τα παιδιά πρόσφυγες διατρέχουν πενταπλάσιο κίνδυνο από τα
υπόλοιπα να βρεθούν εκτός σχολικού συστήματος στις χώρες υποδοχής.
Σύμφωνα με την HCR, ο αριθμός των παιδιών και των εφήβων σε
σχολική ηλικία παρέμεινε σχετικά σταθερός στη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας
αυτού του αιώνα, περίπου στα 3,5 εκατομμύρια. Από το 2011, ο αριθμός τους δεν
παύει ωστόσο να αυξάνεται, με ρυθμό 600.000 τον χρόνο.
Μόνο το 2014, ο αριθμός των προσφύγων σε σχολική ηλικία
αυξήθηκε κατά 30%. Μια τέτοια αύξηση επιβάλλει τη δημιουργία 12.000 νέων τάξεων
τον χρόνο και επίσης την εξεύρεση 20.000 νέων καθηγητών κάθε χρόνο, σύμφωνα με
τον ΟΗΕ.
Στην Τουρκία, για παράδειγμα, που φιλοξενεί περισσότερους
από 2,7 εκατομμύρια Σύρους πρόσφυγες, μόνο το 39% των νεαρών προσφύγων πηγαίνει
σχολείο. Στον Λίβανο, το ποσοστό είναι παρόμοιο (40%), ενώ στην Ιορδανία
περίπου το 70% των νεαρών προσφύγων έχουν πρόσβαση στην πρωτοβάθμια ή
δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Συνολικά, περίπου 900.000 παιδιά πρόσφυγες από τη Συρία στον
κόσμο είναι εκτός σχολικού συστήματος.