Quantcast
Οι νέες τεχνολογίες και οι Κινέζοι αλλάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία - enikonomia.gr
share

Οι νέες τεχνολογίες και οι Κινέζοι αλλάζουν την αυτοκινητοβιομηχανία

δημοσιεύτηκε:

O χάρτης της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γηραιά Ηπειρο αλλάζει μετά την τελευταία επιχειρηματική συμφωνία, στο πλαίσιο της οποίας η PSA Peugeot Citroen αγόρασε τον ευρωπαϊκό βραχίονα της αμερικανικής General Motors, δηλαδή την Opel-Vauxhall. Σε πολιτικό επίπεδο προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα των εργοστασίων της Opel στη Γερμανία και της Vauxhall στη Βρετανία, όταν στη μεν πρώτη επίκεινται εκλογές και στη δε δεύτερη ανοίγει ο κύκλος των διαπραγματεύσεων για την έξοδο από την Ε.Ε. Παράλληλα, με τη συνένωση PSA και Opel-Vauxhall δημιουργούνται πιέσεις για ενδεχόμενες μελλοντικές εξαγορές στον κλάδο, ο οποίος για να αντιμετωπίσει το αυξημένο κόστος των νέων τεχνολογιών χρειάζεται συσπείρωση – κι αυτή είναι και η πάγια θέση ενός γνώστη και ισχυρού παράγοντα στον χώρο του αυτοκινήτου, του διευθύνοντος συμβούλου της Fiat-Chrysler, Σέρτζιο Μαρκιόνε. Είναι εκείνος που το 2015 είχε αποπειραθεί να εξαγοράσει την General Motors, αλλά η τελευταία δεν αποδέχθηκε την πρότασή του. Και είναι εκείνος που από τη θέση του επικεφαλής της Fiat εξαγόρασε σταδιακά, στη διάρκεια της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης, την προβληματική αμερικανική Chrysler – έτσι διεθνοποίησε έτι περαιτέρω τη Fiat, συγκροτώντας τον όμιλο Fiat-Chrysler. «Αυτή τη στιγμή η Fiat-Chrysler δεν χρειάζεται μια συγχώνευση, αλλά δεν μπορώ να αποκλείσω το ενδεχόμενο ούτε να αποκρύψω ότι με ενδιαφέρει μια συμμαχία με τη Volkswagen», υπογράμμισε.

Νέα δεδομένα

Ο νέος όμιλος PSA/Opel-Vauxhall, ο οποίος θα αναδειχθεί μετά την εξαγορά, θα βρεθεί στη δεύτερη θέση με μερίδιο σχεδόν 16%, έναντι του 22% της Volkswagen. H Οpel και η βρετανική αδελφή εταιρεία της Vauxhall θα διέλθουν φάση ανασυγκρότησης και εξυγίανσης, όπως εκτιμούν ειδικοί αναλυτές. Ο Κάρλος Ταβάρες, διευθύνων σύμβουλος της PSA, εφάρμοσε αυστηρό πρόγραμμα με δραστική μείωση δαπανών και προσωπικού στην εταιρεία. Πέραν του ότι εξετάζει να επαναλάβει κάτι ανάλογο στις νεοαποκτηθείσες εταιρείες, έχει ήδη εδραιώσει μια μακρά συνεργασία με την General Motors, τη μητρική της Opel-Vauxhall. Τι σημαίνει αυτό; Οτι έχουν κοινές πλατφόρμες κατασκευής οχημάτων και ότι αυτές θα τις αναπτύξουν δυναμικότερα, ώστε να εξοικονομήσουν ακόμα περισσότερους πόρους. Ο κ. Ταβάρες προβλέπει ότι το νέο Opel Corsa με γαλλική τεχνολογία θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2020, δηλαδή με έναν χρόνο καθυστέρηση απ’ ό,τι είχε αρχικά προβλεφθεί.

Εν τω μεταξύ, η συμμαχία PSA-Opel δημιουργεί πιέσεις στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ευρύτερα. Πάντως, αυτοί που ξέρουν πρόσωπα και πράγματα επισημαίνουν ότι η πρόκληση για τις ανταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχει να κάνει με αυτό καθαυτό το μέγεθος του νέου ομίλου PSA-Opel, αλλά με την προοπτική να εμφανίσει υψηλότερα κέρδη. Στην περίπτωση της Volkswagen, της κορυφαίας σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, το βασικό μέλημά της είναι να αποκαταστήσει τη σοβαρή βλάβη που υπέστη όσον αφορά τη φήμη και την αξιοπιστία της, λόγω της απάτης με τη μέτρηση των εκπομπές καυσαερίων. Ενα άλλο εξίσου σημαντικό μέλημά της είναι οι επενδύσεις πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη τεχνολογίας όσον αφορά την κατασκευή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, για τα οχήματα χωρίς οδηγό και για την παροχή νέων υπηρεσιών οδήγησης. «Εκτιμώ πως τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας και ειδικότερα τα επιμέρους εμπορικά του σήματα θα έχουν υποστεί δραστικές αλλαγές, πέραν της συμβατικής διαδικασίας συσπείρωσης, μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων», παρατηρεί ο Χέρμπερτ Ντίες, επικεφαλής του κλάδου επιβατικών αυτοκινήτων της Volkswagen. «Στον ορίζοντα έχουν εμφανιστεί νέοι ανταγωνιστές, όπως η Tesla με τα ηλεκτρικά της οχήματα και οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες».

Πηγή: Η Καθημερινή

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.