Οι καταναλωτές προτιμούν τα smartphones για πληρωμές λογαριασμών – Παγκόσμια έρευνα

Το 51% των καταναλωτών χρησιμοποιεί smartphone για την ηλεκτρονική πληρωμή λογαριασμών και τιμολογίων του, ενώ το ίδιο ποσοστό πραγματοποιεί μεταφορές χρημάτων διαδικτυακά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της παγκόσμιας έρευνας της PwC “Global Consumer Insights”.

Για πρώτη φορά, τα τελευταία 10 χρόνια, το smartphone κατατάσσεται στην πρώτη θέση για την υλοποίηση διαδικτυακών αγορών, με το 24% των καταναλωτών να το χρησιμοποιεί για αγορές σε εβδομαδιαία βάση. Ειδικά για τον κλάδο της υγείας, τα 2/3 των καταναλωτών είναι πλέον πιο ανοιχτοί σε μη συμβατικές υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου. Σε ποσοστό 75% έχουν εγκαταστήσει εφαρμογές υγείας, με πιο δημοφιλείς όσες έχουν λειτουργία παρακολούθησης φυσικής άσκησης και υγεία.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα, Global Consumer Insights της PwC, στις αναδυόμενες χώρες οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου αυξάνονται, με το Βιετνάμ να καταγράφει τους υψηλότερους ρυθμούς (61%) σε ετήσια βάση και τη Μέση Ανατολή να ακολουθεί στη δεύτερη θέση (45%). Παγκοσμίως, σημειώθηκε συνολική αύξηση 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τέλος, τα ασιατικά κράτη είναι πιθανότερο να υιοθετήσουν αυτήν τη συμπεριφορά ταχύτερα από τα δυτικά κράτη.

Η ψυχαγωγία

Οι καταναλωτές – σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της PwC – χρησιμοποιούν, πλέον, την ψηφιακή τεχνολογία για πολύ περισσότερες χρήσεις από τις αγορές τους. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η επανάσταση που έχει συντελεστεί στον τρόπο πρόσβασης των καταναλωτών στην ψυχαγωγία και στα μέσα ενημέρωσης. Οι καταναλωτές, παγκοσμίως, απομακρύνονται από τις παραδοσιακές μορφές ψυχαγωγίας και μέσα ενημέρωσης: το 38% χρησιμοποιεί υπηρεσίες streaming για την ψυχαγωγία τους σε καθημερινή σχεδόν βάση. Στη λεγόμενη γενιά Ζ (όσοι έχουν γεννηθεί μεταξύ 1995-2005), μάλιστα, το ποσοστό της ψυχαγωγίας πέραν της καλωδιακής τηλεόρασης ξεπερνά το 50%.

Όσον αφορά στην ενημέρωση, το 25% των καταναλωτών στρέφεται κατά προτεραιότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την ενημέρωση σχετικά με την επικαιρότητα. Αυτό, βέβαια, δεν προκαλεί εντύπωση, αν αναλογιστεί κανείς τον υψηλό βαθμό διείσδυσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Επιπλέον, οι διαφημίσεις στα social media, που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τα brands, κατέχουν πλέον την τρίτη θέση σε όρους αποτελεσματικότητας, ενώ για τους millennials αποτελούν την πιο δημοφιλή μορφή, ξεπερνώντας τις καθιερωμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Καταναλωτική εμπειρία

Από την έρευνα, η οποία εξετάζει τις καταναλωτικές συμπεριφορές περισσότερων από 21.000 καταναλωτών σε 27 χώρες, προκύπτει ότι οι καταναλωτές – οι οποίοι βομβαρδίζονται με μια σειρά από επιλογές – αναζητούν τα εργαλεία, που θα τους βοηθήσουν να απλοποιήσουν τις αποφάσεις των αγορών τους. Εκτός από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, οι καταναλωτές εμπιστεύονται αξιόπιστες κοινότητες και εξειδικευμένες γνώσεις. Συγκεκριμένα, τρία χαρακτηριστικά μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία στο κατάστημα: η εύκολη πλοήγηση, το καλά πληροφορημένo προσωπικό και η επιλογή εύκολης πληρωμής. Το 61% των καταναλωτών επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τις αγορές του, καθώς είτε εμπνέεται από αυτά, είτε ενθαρρύνεται από τα θετικά σχόλια. Κάτω από το 20% των καταναλωτών, αντιθέτως, δηλώνει ότι είναι πιθανό να αγοράσει ένα προϊόν επηρεασμένο από κάποιον επώνυμο ή influencer. Στο μεταξύ, σχεδόν το 50% παραδέχεται ότι επηρεάστηκε από συγγενείς και φίλους κατά την επιλογή ταξιδιωτικού γραφείου για τις διακοπές.


Exit mobile version