Περισσότερο φαγητό, λιγότερα ψώνια. Αυτό φαίνεται πως είναι τελευταία το κεντρικό σύνθημα στα κέντρα των γερμανικών πόλεων αφού όλο και περισσότερα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης δίνουν τη θέση τους σε νέα καφέ, μπαρ και εστιατόρια.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Εμπορικών Ερευνών της Κολωνίας Μπόρις Χέντε μάλιστα εκτιμά ότι διανύουμε μόλις την πρώιμη φάση μιας ριζικής ανακατάταξης στα κέντρα των πόλεων. «Το κέντρο της πόλης εξελίσσεται σε πάρκο αναψυχής και ψυχαγωγίας».
Το φαγητό αποκτά μεγαλύτερη σημασία
Πράγματι, πολλές πόλεις βρίσκονται ήδη αντιμέτωπες με τις τεράστιες προκλήσεις που έφερε η ηλεκτρονική επανάσταση. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους μέσω διαδικτύου σε βάρος φυσικά των καταστημάτων και των εμπόρων που αναγκάζονται να βάλουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους. Τα άδεια καταστήματα αναλαμβάνουν πλέον όλο και πιο συχνά επιχειρήσεις εστίασης και κυρίως μεγάλες και γνωστές αλυσίδες.
Η επέλαση του ηλεκτρονικού εμπορίου όμως δεν είναι ο μόνος λόγος για την αλλαγή αυτή που συντελείται στην εικόνα των γερμανικών πόλεων. Όπως επισημαίνει ο Ντιρκ Βίχνερ από την κτηματομεσιτική JLL, την ώρα που το φαγητό αποκτά όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στη συνείδηση των καταναλωτών, η σημασία της μόδας φαίνεται να φθίνει.
«Στο facebook ποστάρεται εν τω μεταξύ φωτογραφία φαγητού, αλλά όχι του καινούρια φορέματος», λέει ο ειδικός, προσθέτοντας ότι η εξέλιξη αυτή είναι μάλλον θετική. Τις τελευταίες δεκαετίες επικρατούσε στα κέντρα των πόλεων ένα καταναλωτικό όργιο, αλλά πλέον υπάρχει κορεσμός, όπως λέει.
Comeback και των σινεμά;
Ο Βίχνερ αναμένει ότι και οι κινηματογράφοι θα επιστρέψουν δυναμικά στα κέντρα των πόλεων. Όπως εκτιμά, τα ενοίκια θα υποχωρήσουν σε τέτοιο βαθμό, που το κέντρο θα γίνει και πάλι προσιτό και ελκυστικό για το σινεμά. Επίσης, μελλοντικά θα βρίσκει κανείς στα κέντρα και πάλι περισσότερα ήδη καθημερινής ανάγκης. Ήδη παρατηρείται μαζική «κάθοδος» των μεγάλων αλυσίδων ποτών και τροφίμων.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου Εμπορικών Ερευνών της Κολωνίας Μπόρις Χέντε από την πλευρά του εκτιμά ότι το λιανικό εμπόριο θα συνεχίσει να παίζει σημαντικό ρόλο στα κέντρα των πόλεων, εντούτοις δεν θα κατέχει πλέον το μονοπώλιο όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Ως μαγνήτες επισκεπτών θα λειτουργούν πλέον άλλοι παίκτες, «η γαστρονομία και ο,τιδήποτε έχει σχέση με ψυχαγωγία».
Πηγή Πληροφοριών: DW