Ο όμιλος εταιριών της γερμανικής αεροπορικής εταιρίας Lufthansa αναμένει μικρή αύξηση των κερδών του για το 2016, εξαιτίας των χαμηλών τιμών στα καύσιμα.
Ωστόσο, η εταιρία προειδοποιεί για το ενδεχόμενο να ασκηθούν πιέσεις στις τιμές από τον κλιμακούμενο εμπορικό ανταγωνισμό, ενώ λαμβάνονται μέτρα για τον ισοσκελισμό του προϋπολογισμού της θυγατρικής εταιρίας “Eurowings.”
Οπως και στη Air France-KLM και τη British Airways, βασικούς ανταγωνιστές της Lufthansa, οι χαμηλές τιμές καυσίμων και η αυξημένη ζήτηση εισιτηρίων για τουρισμό, βοήθησαν τον γερμανικό όμιλο να βελτιώσει την κερδοφορία του το 2015, αποκαθιστώντας στη συνέχεια και τη διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους του.
Ωστόσο, στον τομέα των εταιριών χαμηλού κόστους, η Eurowings αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από τη Ryanair και την easyJet, οι οποίες προσθέτουν διαθεσιμότητα επιβατικών θέσεων προς την Ευρώπη και ειδικότερα, προς τη Γερμανία. Η εξέλιξη αυτή, προκαλεί πίεση στη διαμόρφωση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων.
Παράλληλα με τη μείωση του κόστους προμήθειας καυσίμων κατά 1 δισ ευρώ για το 2016, η Lufthansa δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε μείωση του λειτουργικού της κόστους, παρά την αύξηση των δαπανών της κατά 2,4% το 2015, σε διαφορετικούς τομείς από αυτόν, στα καύσιμα.
Η εμπορευσιμότητα των αεροπορικών εισιτηρίων επηρεάζεται πλέον αρνητικά από τις επιθέσεις σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς από το Παρίσι, μέχρι την Τυνησία και την Τουρκία, καθώς έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη των τουριστών-επιβατών από την αρχή της χρονιάς. Η Lufthana παρατηρεί ότι ο αριθμός των επιβατών παραμένει σταθερός, ενώ γίνεται πιο επιλεκτικά η προπληρωμή των αεροπορικών εισιτηρίων.
Τα κέρδη του ομίλου Lufthansa προ φόρων και δανειακών υποχρεώσεων καταγράφονται στα 1,82 δισ ευρώ για το 2015, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις του, σε αντίθεση με τις εκτιμήσεις αναλυτών που ανάμεναν κέρδη στα 1,84 δισ ευρώ. Η Lufthansa προτείνει τη διανομή μερισμάτων στους μετόχους της, 50 λεπτά του ευρώ, ανά μετοχή.