Tα ημερήσια έσοδα όλων των πλοίων μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου βρίσκονται σε OPEX Break Even Point, δηλαδή επαρκούν στο να καλύψουν µόνο τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων εξαιρουµένου του χρηµατοδοτικού κόστους.
Την ίδια στιγμή ο BDI, σύμφωνα με το The Sea Nation, έσπασε και το ψυχολογικό φράγµα των 600 µονάδων και κινήθηκε την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου στις 599 μονάδες.
Παράλληλα ο ΟΟΣΑ στην τελευταία του έκθεση προ λίγων ηµερών, αναθεώρησε επί τα χείρω τις προβλέψεις του για την Παγκόσµια ανάπτυξη και για το Παγκόσµιο Εµπόριο.
Σύµφωνα µε την έκθεση του Οργανισµού, οι ροές Παγκοσµίου Εµπορίου έχουν υποχωρήσει επικίνδυνα, σε σηµείο που θυµίζουν εποχές Παγκόσµιας ύφεσης και η µόνη ελπίδα για το 2016 είναι αν οι δράσεις που έχει αναλάβει η Κίνα θα µπορέσουν να διασφαλίσουν µία άνοδο.
Η εκτίµηση του για την ανάπτυξη του Παγκόσµιου Εµπορίου φέτος είναι στο 2%, επίπεδο στο οποίο έχει υποχωρήσει µόλις 5 φορές στις πέντε τελευταίες δεκαετίες και που συνέπεσαν µε περιόδους ύφεσης, όπως το 1975, 1982-83, 2001 και 2009.
Σύµφωνα µε την επικεφαλής οικονοµολόγος του ΟΟΣΑ, Catherine Mann, αυτό είναι εξαιρετικά ανησυχητικό καθώς το Παγκόσµιο Εµπόριο έχει υπάρξει και είναι προποµπός της Παγκόσµιας Παραγωγής.
Αν λάβουµε υπόψη ότι η αγορά των πλοίων µεταφοράς ξηρού φορτίου το 2015 ουσιαστικά κινήθηκε σε ιδιαίτερα χαµηλά επίπεδα παρά το γεγονός ότι οι παραδόσεις πλοίων κινήθηκαν και αυτές σε πολύ χαµηλά επίπεδα, σύµφωνα µε στοιχεία που παρουσιάσαµε την προηγούµενη εβδοµάδα τα οποία τοποθετούν την ετήσια αύξηση του στόλου στο χαµηλό επίπεδο του 2,5%, τότε τα νέα για την πορεία της ναυλαγοράς το 2016 µόνο ενθαρρυντικά δεν µπορούν να είναι, εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas».
Η κυρίαρχη άποψη που επικρατεί για την πορεία της ναυλαγοράς το 2016 είναι αρνητική, τουλάχιστον για το 1 ο εξάµηνο, καθώς αρκετά από τα πλοία που ήταν να παραδοθούν το 2015, µετακύλησαν την ηµεροµηνία παράδοσης τους λόγω της χαµηλής αγοράς και θα πέσουν στο νερό το 2016 επιβαρύνοντας έτσι την προσφορά (Supply).
Η επιβράδυνση της ζήτησης για εµπορεύµατα, κυρίως από την Κίνα, σε µία αγορά που θα έχει πλεονασµατικό τονάζ, δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας ιδιαίτερα σε µία περίοδο όπου και οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαµηλά επίπεδα λόγω των φθηνών εξαγωγών σιδήρου από την Κίνα.
Στον αντίποδα, η χαµηλή αγορά και η αβεβαιότητα για το πότε θα επέλθει η ανάκαµψη της ναυλαγοράς, έχει λειτουργήσει ανασταλτικά στο κλάδο των νέων παραγγελιών φέτος, δεδοµένου βέβαια και των ιδιαίτερα χαµηλών τιµών στην αγορά των µεταχειρισµένων πλοίων που έχει δηµιουργήσει ένα Substitution Effect, καθώς όσοι είναι πιθανοί αγοραστές στρέφονται στα µεταχειρισµένα.
Σαν παράδειγµα, να αναφέρουµε ότι για ένα Handysize, 32.000 DWT η τιµή για νέα παραγγελία είναι περίπου στα $ 21 εκ., ενώ για ένα αντίστοιχο µεταχειρισµένο 5ετίας η τιµή του είναι κατά 45% µειωµένη, δηλαδή στα $ 11,5 εκ. περίπου.