Πολλά γερμανικά εστιατόρια περιορίζουν το ωράριο λειτουργίας τους, επειδή, παρά τη ζήτηση, δεν βρίσκουν σερβιτόρους και μάγειρες.
Όταν άλλοι τρώνε, πίνουν ή γιορτάζουν ο Ράινερ Βίντμερ και οι συνάδελφοί του στα ξενοδοχεία και εστιατόρια της Γερμανίας βρίσκονται αντιμέτωποι με μια μεγάλη πρόκληση. «Ιδίως την περίοδο των γιορτών και της Πρωτοχρονιάς έχουμε πρόβλημα», λέει ο γερμανός γαστρονόμος που διατηρεί αλυσίδα εστιατορίων στη Βάδη-Βυρτεμβέργη και διαπιστώνει ότι παρά την αύξηση των πελατών δεν επαρκούν τα γκαρσόνια και μάγειρες.
Το πρόβλημα είναι παγγερμανικό, δηλώνει ο Ντάνιλε Ολ, εκπρόσωπος του Συνδέσμου Ξενοδοχείων και Εστίασης Dehoga. Για το λόγο αυτό πολλοί ξενοδόχοι και εστιάτορες αναγκάζονται να περιορίσουν τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων τους ή αυξάνουν τις μέρες στις οποίες τα κέντρα παραμένουν κλειστά. Δεν είναι λίγα τα μικρότερα σε μέγεθος εστιατόρια, τα οποία βάζουν εν τέλει λουκέτο λόγω έλλειψης προσωπικού.
Ο σύνδεσμος Dehoga ζητά από τη γερμανική κυβέρνηση να χαλαρώσει τους κανονισμούς και τους όρους του εργατικού δικαίου, ώστε το ωράριο να γίνει ελαστικότερο και να αποφεύγεται ευκολότερα η καταβολή κατώτατου ωριαίου μισθού, δηλώνει ο εκπρόσωπος του συνδέσμου. Την ίδια στιγμή ο κλάδος της εστίασης στη Βάδη-Βυρτεμβέργη παρουσιάζει πρωτοφανή ανάπτυξη. Ενδεικτικό ότι οι εργαζόμενοι για τους οποίους καταβάλλονται από τους εργοδότες κοινωνικές εισφορές αυξήθηκαν από το 2010 από 100.000 σε 130.000. Παρ΄ όλα αυτά περισσότερες από 5.300 θέσεις στη γαστρονομία παραμένουν φέτος κενές.
«Οι πελάτες να εκφράζουν εκτίμηση σε όσους τους σερβίρουν»
2,3 εκατ. εργαζόμενους αριθμεί συνολικά ο κλάδος ξενοδοχείων και εστίασης στη Γερμανία. Η αναζήτηση προσωπικού αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου. Περίπου το 60% των μελών δήλωσαν σε πρόσφατη σφυγμομέτρηση ότι η αναζήτηση προσωπικού αποτελεί πρόκληση.
Το συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων στα ξενοδοχεία και την εστίαση NGG καθιστά σαφές ότι «τα προβλήματα του κλάδου δεν μπορεί να επιλυθούν στην πλάτη των εργαζομένων. Όπως δηλώνει ο πρόεδρος του συνδικάτου στην Βάδη-Βυρτεμβέργη Ούβε Χίλντεμπραντ «το μόνο που βοηθά για αντιμετωπιστεί το ζήτημα είναι υψηλότερες αποδοχές και καλύτερες συνθήκες εργασίας για να δοθεί κίνητρο σε εν δυνάμει εργαζόμενους να στελεχώσουν ξενοδοχεία και χώρους εστίασης. Επί δεκαετίες οι εργοδότες παρέλειψαν να επενδύσουν σε έμψυχο υλικό.
Ο Ράινερ Βίντμερ συμφωνεί ότι «η αναγνώριση των υπηρεσιών που προσφέρουν σερβιτόροι και μάγειρες είναι ιδιαίτερα σημαντική». Θεωρεί ωστόσο ότι και οι πελάτες φέρουν ευθύνη: «Οι άνθρωποι είναι ο καθοριστικός παράγοντας στη δουλειά μας. Οι πελάτες οφείλουν να δείχνουν εκτίμηση σε όσους τους σερβίρουν ή τους μαγειρεύουν».
Πηγή: Deutsche Welle