Quantcast
Λιγότερη διάθεση για κατανάλωση στη Γερμανία - enikonomia.gr
share

Λιγότερη διάθεση για κατανάλωση στη Γερμανία

δημοσιεύτηκε:

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Εταιρείας για το Καταναλωτικό Κλίμα (GFK) μεταξύ 2000 καταναλωτών έδειξε το χειρότερα αποτελέσματα εδώ και ενάμιση χρόνο.

Παρά τους ρυθμούς ανάπτυξης πολλοί καταναλωτές δεν είναι τόσο αισιόδοξοι όπως πριν από μερικούς μήνες. Για το Σεπτέμβριο προβλέπεται ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος της μελέτης GfK να φτάνει στο 9,9 % από 10,1 τον Αύγουστο. Όχι μόνο στην κατανάλωση αλλά και στην οικονομική δραστηριότητα, στις εισοδηματικές προσδοκίες και στις αγορές προϊόντων καταγράφονται απώλειες.

 

Η κατανάλωση παραμένει στήριγμα της οικονομικής άνθησης

«Παρά τις απώλειες, η «μηχανή» της κατανάλωσης δε θα λέγαμε ότι έσβησε», αναφέρει ο ειδικός Ρολ Μπούρκλ από την GFK. «Ακόμα, ο δείκτης είναι σε υψηλά επίπεδα». Ο ιδιωτικός τομέας παραμένει στυλοβάτης της ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας.

Η οικονομική δραστηριότητα των καταναλωτών τον Αύγουστο μειώθηκε κατά 1,8 %, κάτι που χαρακτηρίζεται ως μη ανησυχητικό από τους αναλυτές. Παρά τις πτωτικές τάσεις, οι καταναλωτές πιστεύουν ότι η γερμανική οικονομία θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία και αυτή τη χρονιά.

Οι ερευνητές εξηγούν το μικρό πάγωμα της διάθεσης των καταναλωτών στις διαφωνίες για την επίλυση του ελληνικού προβλήματος.

Ακόμα και μετά τη συμφωνία για το νέο ελληνικό πρόγραμμα, η συζήτηση συνέχισε να είναι έντονη, ειδικά στο θέμα της διαχείρισης του ελληνικού χρέους. Επίσης, σημαντική ανησυχία προκαλεί η μείωση της ανάπτυξη της Κίνας και άλλων αναδυόμενων οικονομιών.

 

Μείωση εισοδημάτων

Αλλά και οι εισοδηματικές προσδοκίες μειώθηκαν επίσης σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα που βρίσκονταν στο υψηλότερο σημείο γι’αυτή τη χρονιά.

«Οι καταναλωτές όμως θεωρούν ότι η προσωπική οικονομική τους κατάσταση θα καλυτερεύσει», εκτιμά ο Μπρουκλ συνεχίζοντας:

«Η πολύ ανθεκτική κατάσταση στην απασχόληση, η οποία προσφέρει αύξηση των εισοδημάτων των εργαζομένων, είναι ο λόγος για την αισιοδοξία».

Μικρότερη είναι και η τάση για τις λεγόμενες «μεγάλες αγορές», όπως επίπλων και Η/Υ τον Αύγουστο. Παρ’όλα αυτά ο γενικός δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης παρά τις μικρές του απώλειες διατηρείται σε υψηλά επίπεδα.

Πηγή: DW

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.