Κούλογλου: Ο εκβιασμός της MediaCom προς τα γαλλικά ΜΜΕ να αποκρύψουν το σκάνδαλο VW

Παρέμβαση του Στέλιου Κούλογλου σχετικά με το σκάνδαλο της Volkswagen κατά την Ενημέρωση Τύπου της Ομάδας της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, GUE/NGL.

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Στέλιος Κούλογλου μίλησε την Τρίτη 6 Οκτωβρίου στην ειδική συνέντευξη Τύπου της Ομάδας της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, GUE/NGL, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο αναφερόμενος στο σκάνδαλο της Volkswagen.

Συγκεκριμένα, o κ. Κούλογλου παρουσίασε στους δημοσιογράφους εκβιαστικό email που εστάλη από την εταιρεία που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα προς γαλλικές εφημερίδες με στόχο την απόκρυψη του σκανδάλου, ώστε να αποφευχθεί η αμαύρωση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν επίσης οι Γερμανοί Ευρωβουλευτές του κόμματος Die Linke, Γκάμπι Τσίμερ, πρόεδρος της Ομάδας, η οποία αναφέρθηκε στην κατάσταση στην Ευρώπη ενόψει της επίσκεψης Μέρκελ-Ολάντ στο ΕΚ στο Στρασβούργο την Τετάρτη, 7/10 και ο Φάμπιο Ντε Μάσι ο οποίος μίλησε για την Ένωση Κεφαλαιαγορών.

 

Oλόκληρη η παρέμβαση του Στέλιου Κούλογλου:

«Υπάρχει ομερτά, νόμος της σιωπής, γύρω από το σκάνδαλο της VW; ‘Ηθελα να σας παρουσιάσω το εκβιαστικό mail που έστειλε σε γαλλικές εφημερίδες η εταιρεία που διαφημίζει τα γερμανικά αυτοκίνητα.

Στο mail αυτό, η εταιρεία MediaCom θέτει ως όρο να μην υπάρχει κανένα άρθρο για την κρίση στη VW σε συγκεκριμένες μέρες. Διαφορετικά, απειλεί ότι θα σταματήσουν οι διαφημιστικές καταχωρήσεις.

Και μάλιστα, ο εκβιασμός συνεχίζεται από την ίδια εταιρεία για την διαφημιστική εκστρατεία της μάρκας Audi, τον Οκτώβριο και Νοέμβριο 2015. Και η καμπάνια αυτή έχει μεγάλο προϋπολογισμό, ύψους 1,4 εκατομμύρια ευρώ. Ορίστε το αποδεικτικό e-mail, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα Le Canard Enchaîné.

Είτε υπάρχει. είτε όχι νόμος της σιωπής θα συνεχίσουμε να θέτουμε ερωτήματα, όπως τα παρακάτω:

1. Η ερευνητική υπηρεσία της Κομισιόν (Joint Research Center) είχε προειδοποιήσει σε έκθεσή της το 2013, ότι τα «συστήματα αναστολής» (defeat devices) που χρησιμοποιούσε, μεταξύ άλλων και η VW, θα μπορούσαν να παραποιήσουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων εκπομπών ρύπων. ‘Ηξερε η Κομισιόν ότι η VW παραποιούσε τα στοιχεία και αν ναι, πώς αντέδρασε;

2. Είναι αλήθεια ότι ο Γερμανός υπουργός Alexander Dobrindt γνώριζε το πρόβλημα εδώ και μήνες, όπως υποστήριξαν οι Πράσινοι στο γερμανικό Κοινοβούλιο;

3. Εκτός από την Audi υπάρχουν και άλλες μάρκες του γκρουπ VW που είχαν ακολουθήσει πανόμοιες πρακτικές;

4. Γιατί δεν επιβάλλονται νομοθετικά τεστ σε κανονικές συνθήκες, αφού είναι γνωστό ότι σε συνθήκες εργαστηρίου τα αποτελέσματα δεν είναι τα πραγματικά;

5. Υπάρχει κανένα αυτοκίνητο diesel που στην πραγματική ζωή τηρεί την νόρμα 6 της ΕΕ, για τα όρια ρύπανσης;

6. Η Κομισιόν θα αναλάβει να συντονίσει, έστω και τώρα, μια πανευρωπαϊκή, ενδελεχή έρευνα για την πιθανή ύπαρξη παρόμοιων συστημάτων σε όλα τα αυτοκίνητα στην ευρωπαϊκή αγορά;

7. Είναι αλήθεια ότι η καγκελάριος Μέρκελ, συμφώνησε με τον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον να δεχθεί παραχωρήσεις στην τραπεζική ένωση, με αντάλλαγμα την στήριξή του στο θέμα των καυσαερίων;

8. Ποιος είναι ο ρόλος που μπορεί να διαδραμάτισαν ομάδες πίεσης  και πολιτικοί για λογαριασμό γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών, τόσο στη Γερμανία όσο και στις Βρυξέλλες, αναφορικά με την χρήση συστημάτων αναστολής; (Ο Thomas Steg, λ.χ., εκπρόσωπος διεθνών σχέσεων και επικεφαλής της ομάδας πίεσης (chief lobbyist) της VW ήταν πρώην εκπρόσωπος τύπου της γερμανικής κυβέρνησης).

Eλπίζουμε τέλος, το σκάνδαλο να μην χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για μέτρα εναντίον των εργαζόμενων στη Γερμανία και στις άλλες χώρες.

Exit mobile version