Κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Σε ποια περίπτωση η Κομισιόν θα επιβάλλει δασμούς έως 38,1% και πώς αντιδράει το Πεκίνο

Κομισιόν

Επιπλέον δασμούς από 17,4% έως 38,1% σχεδιάζει να επιβάλλει προσωρινά η Κομισιόν σε κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εάν οι συζητήσεις με τις Αρχές της χώρας δεν οδηγήσουν σε αποτελεσματική λύση.

Αυτό προανήγγειλε η ίδια η Κομισιόν και πρόσθεσε πως  αυτοί οι προσωρινοί αντισταθμιστικοί δασμοί θα εισαχθούν από τις 4 Ιουλίου με εγγύηση (με τη μορφή που θα αποφασίσουν τα τελωνεία κάθε κράτους μέλους). Θα εισπράττονται μόνο εάν και εφόσον επιβληθούν οριστικοί δασμοί. Αναλυτικά, οι  ατομικοί δασμοί που θα εφαρμόσει η Επιτροπή στους τρεις Κινέζους παραγωγούς του δείγματος θα είναι:

• για τα αυτοκίνητα της BYD: 17,4%;

• για την Geely: 20%; και

• για τη SAIC: 38,1%.

‘Αλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα, αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στο δείγμα, θα υπόκεινται σe σταθμισμένο μέσο δασμό 21%, ενώ όλοι οι άλλοι παραγωγοί BEV στην Κίνα, που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα, θα υπόκεινται σε δασμό 38,1%.

 

Κίνα-ΕΕ: Ενδεχόμενη αύξηση των δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται στην ΕΕ “θα είναι επιβλαβής” για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα, σύμφωνα με το Πεκίνο

Νωρίτερα το Πεκίνο έκρινε σήμερα ότι ενδεχόμενη αύξηση των δασμών εκ μέρους της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγει από την Κίνα συνιστούν “προστατευτισμό” και θα είναι “επιβλαβής” για τα ευρωπαϊκά συμφέροντα.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία κατηγόρησε το Πεκίνο για παράνομη ενίσχυση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά αυτή του μέλλοντος, κάλεσε σε κινητοποίηση, ξεκινώντας έρευνα για αθέμιτες επιδοτήσεις.

Πηγές προσκείμενες στην υπόθεση δήλωσαν στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ετοιμάζεται να επιβάλει σήμερα επιπρόσθετους δασμούς “ως 25%” στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, πέραν των τελωνειακών δασμών 10% που ισχύουν σήμερα.

Ερωτηθείσα για την πιθανόν επικείμενη αυτή ανακοίνωση, η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Λιν Τζιαν έκρινε ότι  « η έρευνα αυτή κατά των επιδοτήσεων αποτελεί κλασική περίπτωση προστατευτισμού » .

« ΕΕ την χρησιμοποιεί ως δικαιολογία για να επιβάλει δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα », σημείωσε στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

« Αυτό αντιβαίνει στις αρχές της οικονομίας της αγοράς και στους κανόνες του διεθνούς εμπορίου, διακυβεύει την οικονομική και εμπορική συνεργασία ανάμεσα στην Κίνα και την ΕΕ, όπως και την σταθερότητα της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων και των αλυσίδων τροφοδοσίας » υπογράμμισε η Λιν και πρόσθεσε πως « εντέλει αυτό θα είναι επιβλαβές για τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης »

Η Κίνα θα λάβει όλα τα μέτρα για να “υπερασπιστεί σθεναρά” τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντά της, σημείωσε τέλος η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών.

 

 

 

Exit mobile version