Quantcast
Κίνα: «Καμπανάκι» για την πλεονάζουσα δυναμικότητα στα λιμάνια της χώρας - enikonomia.gr
share

Κίνα: «Καμπανάκι» για την πλεονάζουσα δυναμικότητα στα λιμάνια της χώρας

δημοσιεύτηκε:

Η πλεονάζουσα δυναμικότητα στα λιμάνια της Κίνας θα είναι μεγαλύτερη από αυτή στους κλάδους του χάλυβα και του τσιμέντου στο άμεσο μέλλον, προειδοποιούν οι ειδικοί.

«Η κεντρική και οι τοπικές κυβερνήσεις πρέπει να εστιάσουν τώρα την προσοχή τους στις συνέπειες των λιμενικών υποδομών που πλεονάζουν», δήλωσε χθες ο Γουάνγκ Σουγιάνγκ, Διευθυντής του Κέντρου της Επιστήμης Προβλέψεων της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών.

Σύμφωνα με την ετήσια πρόβλεψη του Κέντρου αναφορικά με τα 20 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου για κοντέινερ, αρνητική ανάπτυξη αναμένεται στο Χονγκ Κονγκ, το Καοσιούνγκ και το Νταλιάν. Τα 10 από τα 20 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου θα είναι κινέζικα, από τα οποία τα 7 θα είναι μεταξύ των 10 μεγαλύτερων. Ο ρυθμός αύξησης, όμως, της διεκπεραίωσης των κοντέινερ μειώνεται, σύμφωνα με την έκθεση.

Ο Γουάνγκ τόνισε ότι ο ρυθμός διεκπεραίωσης των κοντέινερ στην Κίνα μειώθηκε πέρυσι, εν μέρει λόγω της υπερβάλλουσας δυναμικότητας. «Η πλεονάζουσα δυναμικότητα στα λιμάνια είναι ένας πονοκέφαλος που πρέπει να αντιμετωπίσουμε στην περίοδο 2016-2020», σημείωσε.

Ο καθηγητής στο Ναυτικό Πανεπιστήμιο της Νταλιάν (στη Βορειοανατολική Κίνα), Κουάνγκ Χαϊμπό, δήλωσε ότι το 2016 μπορεί να είναι «σημείο καμπής» για τα κινεζικά λιμάνια, καθώς θα περάσουν από τα κέρδη σε ζημιές. «Πολλές κυβερνήσεις πόλεων βασίσθηκαν στα νέα λιμάνια για να ενισχύσουν το τοπικό ΑΕΠ. Πρόκειται για κακή ιδέα», δήλωσε ο Κουάνγκ, καλώντας τους αρμόδιους τοπικούς παράγοντες να «κρατήσουν τα χέρια τους μακριά από τα λιμάνια» και «να αφήσουν την αγορά να κάνει τη δουλειά της». Κατά την άποψη του Κουάνγκ, η πλεονάζουσα δυναμικότητα και οι χαμηλές υπηρεσίες είναι τα βασικά προβλήματα του κινεζικού λιμενικού κλάδου.

Ο κλάδος αυτός αναπτύχθηκε γρήγορα πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Μετά τη βουτιά που έκανε το 2008 και το 2009, ανέκαμψε γρήγορα, αλλά η ανάπτυξή του ήταν αργή πρόσφατα. Ο διεθνής οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s προέβλεψε πέρυσι ότι τα κινεζικά λιμάνια θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν πιέσεις στον ρυθμό διεκπεραίωσης, «στο πλαίσιο της νέας εξισορρόπησης της (κινεζικής) οικονομίας και της συνεχιζόμενης αύξησης της δυναμικότητας».


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.