Καλοί αλλά όχι πρώτοι οι Γερμανοί μαθητές

Το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βρίσκεται σταθερά σε ικανοποιητικό επίπεδο, πάνω από τον διεθνή μέσο όρο χωρίς ωστόσο να κατέχει καμία ιδιαίτερη πρωτιά. Αυτό προκύπτει από τη νέα έκθεση αξιολόγησης εκπαιδευτικών συστημάτων PISA που διεξάγει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (OOΣΑ) και η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στο Βερολίνο.

Ειδικότερα η έκθεση εστιάζει στις σχολικές επιδόσεις των μαθητών ηλικίας 15 ετών, οι οποίοι στην περίπτωση της Γερμανίας παρουσιάζουν μια σταθερότητα ως προς τις σχολικές τους επιδόσεις, χωρίς ωστόσο να διακρίνονται σαν σύνολο.

Όπως σημειώνει ο διευθυντής του γερμανικού γραφείου του ΟΟΣΑ στο Βερολίνο Χάινο φον Μέιερ η Γερμανία αναμφίβολα έχει αφήσει πίσω της «το σοκ του 2000», μιας χρονιάς κατά την οποία βάσει των στοιχείων του διεθνούς οργανισμού η χώρα κατέγραψε τις χειρότερες επιδόσεις αναφορικά με την απόδοση των μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Χειρότερες επιδόσεις για τα παιδιά μεταναστών


Σύμφωνα με τον γερμανό ειδικό το θετικό στοιχείο είναι σίγουρα πως βάσει των στοιχείων που ερευνήθηκαν διαφαίνεται ότι στη Γερμανία μειώθηκε χάσμα που χωρίζει την σχολική επιτυχία από την κοινωνική προέλευση. Και στο πεδίο αυτό, στο οποίο αξιολογούνται οι χώρες που μετέχουν στην έρευνα, η Γερμανία βρίσκεται επίσης πάνω από τον μέσο όρο. Ωστόσο δυστυχώς δεν καταγράφεται ιδιαίτερη πρόοδος σε ό,τι αφορά τις σχολικές επιδόσεις μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις αναγκάζονται να μείνουν πίσω στα μαθήματα από τους συνομηλίκους έως και κατά ένα έτος.

Στην έρευνα PISA για το 2015 συμμετείχαν περίπου 540.000 χώρες ηλικίας 15 ετών από 72 χώρες. Πιο συγκεκριμένα στη Γερμανία συμμετείχαν 6.500 μαθητές από 245 σχολεία. Στο επίκεντρο της έκθεσης του 2015 βρίσκονται οι θετικές επιστήμες. Όπως σημειώνει ο φον Μέιρ, έχουν σε γενικές γραμμές μια καλή εικόνα άνω του μέσου όρου, ενώ ειδικότερα στα μαθηματικά οι επίδοσή τους είναι σταθερά μέτρια. Αναφορικά με τις δεξιότητες των μαθητών στην ανάγνωση και τη γραφή παρουσιάζεται η Γερμανία παρουσιάζει σταθερά καλή εικόνα.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι την πρωτιά στην φετινή έρευνα του ΟΟΣΑ δεν κατέχει μια δυτική χώρα αλλά η μακρινή Σιγκαπούρη, με τους εφήβους μαθητές της να διακρίνονται με διαφορά στα θετικά μαθήματα.

Πηγή: DW

Exit mobile version