Οι Γερμανοί αγοράζουν κρασί ως επί το πλείστον από τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, το 48% του οίνου που πουλήθηκε πέρσι στη Γερμανία προέρχεται από τα ράφια των Aldi, Lidl κτλ. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Ιδρύματος Καταναλωτικών Ερευνών GfK που δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα. Τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ, τα εξειδικευμένα καταστήματα ή η αγορά κατευθείαν από τους οινοπαραγωγούς παίζουν -ποσοτικά- όλο και μικρότερο ρόλο.
Στα γερμανικά discounter θα βρει κανείς στο μεταξύ από γερμανικό Riesling και καλιφορνέζικο Cabernet, μέχρι γαλλική σαμπάνια και αυστραλιανό Shiraz. Τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ δεν περιορίζονται πλέον στο να προσφέρουν μόνον ανταγωνιστικές τιμές.
Προωθητικές ενέργειες εκατομμυρίων
Η διεύρυνση της προσφοράς οίνου είναι γι΄ αυτά στρατηγικής σημασίας, εξηγεί ο Βόλφγκανγκ Άντλβαρτ από το GfK: «Με την προσφορά τους σε κρασί, τα discounter θέλουν να απευθυνθούν σε απαιτητικούς πελάτες που δίνουν έμφαση στην ποιότητα και οι οποίοι δύσκολα θα επιλέξουν για τα ψώνια τους τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ».
Οι δε επενδύσεις των discounter σε αυτό το κομμάτι είναι σημαντικές. Στο προοίμιο της μεγάλης έκθεσης οίνου και οινοπνευματωδών ποτών ProWein του Ντίσελντορφ (19-21 Μαρτίου), τα Aldi Süd θα ανοίξουν ένα κατάστημα στον κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, όπου για πέντε μέρες οι καταναλωτές θα μπορούν να δοκιμάζουν δωρεάν 12 κρασιά που προσφέρει το σούπερ μάρκετ. Μεταξύ αυτών και γνωστοί οινοπαραγωγοί όπως οι Fritz Keller, Baron Philippe de Rothschild και Frescobaldi.
Μεγάλη ζήτηση για τοπικά προϊόντα
Ο μεγάλος ανταγωνιστής των Aldi, Lidl, προσπαθεί να προσελκύσει τους φίλους του κρασιού μέσω του ηλεκτρονικού του καταστήματος. Μέσω διαδικτύου μπορεί να παραγγείλει κανείς όχι μόνον ισπανικά και ιταλικά κρασιά με 2,19€ και 2,49€ αλλά και ένα γαλλικό Chateau Pape Clement 2013 από το Μπορντώ έναντι 129,99€ αλλά και ένα Chateau d´Yquem για 349€.
Και τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ όμως έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να αυξήσουν τις πωλήσεις κρασιού και ειδικά των γερμανών οινοπαραγωγών.
Οι πωλήσεις γερμανικών κρασιών μέσω των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε πέρσι κατά 8%. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αντέδρασαν στην υψηλή ζήτηση τοπικών προϊόντων, διευρύνοντας ακόμη περισσότερο την προσφορά προϊόντων εγχώριας παραγωγής.
Πηγή: DW