Η Volkswagen σχεδιάζει να επιστρέψει στις αγορές ομολόγων, η οποία εξαφανίστηκε από αυτές όταν ξέσπασε το σκάνδαλο εκπομπών ρύπων
πριν από ένα χρόνο.
Μάλιστα ο επικεφαλής της
εταιρείας σε οικονομικά θέματα, Frank Witter ανέφερε κατά τη διάρκεια
συνέντευξης του στην τηλεόραση του Bloomberg ότι: « Παρότι η
χρηματοδότηση της εταιρίας δεν έχει επιστρέψει στα προ-κρίσης επίπεδα, εξακολουθούμε
να σχεδιάζουμε να επιστρέψουμε στην αγορά κατά τη διάρκεια του φετινού
ημερολογιακού έτους».
Παραδοσιακά, η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ο μεγαλύτερος
εταιρικός εκδότης ομολόγων σε ευρώ. Ωστόσο αποκλείστηκε από την αγορά καθώς το
σκάνδαλο έπληξε την τιμή της μετοχής της και την πιστοληπτική της ικανότητα. Τον
Νοέμβριο, η Volkswagen «πάγωσε» τη χρηματοδότηση από ομόλογα, υποστηρίζοντας
πως χρειαζόταν χρόνο για να ενημερώσει τα έγγραφα που απαιτούνταν για την
πώληση ομολόγων και για άλλα εργαλεία χρηματοδότησης, ώστε να αντανακλούν τα
πιθανά πρόστιμα και ποινές.
Το πρακτορείο ανέφερε ότι: «Παρότι η αυτοκινητοβιομηχανία
δεν έχει εκδώσει ομόλογα σε ευρώ τον τελευταίο χρόνο, έχει τοποθετήσει
χρεόγραφα που στηρίζονται από περιουσιακά στοιχεία και εμπορικά χρεόγραφα, ενώ
πούλησε και ένα ομόλογο σε γουάν μέσω κινεζικού βραχίονα. Η εταιρία υπέγραψε
για ένα δάνειο-γέφυρα αξίας 20 δισ. ευρώ, από 13 τράπεζες τον Δεκέμβριο, δημιουργώντας
ένα χρηματοδοτικό μαξιλάρι σε μια περίοδο κατά την οποία προσπαθούσε να
αντιπαλέψει την πτώση από το σκάνδαλο».