Η ηλεκτροκίνητη εκδοχή των λονδρέζικων ταξί πάει Παρίσι

Τα εμβληματικά μαύρα ταξί του Λονδίνου δεν περιμένουν να δουν αν η Βρετανία θα βγει από την ΕΕ, αλλά προγραμματίζουν τη δική τους έξοδο από τη Βρετανία, το δικό τους Brexit: προωθούν μια ηλεκτροκίνητη εκδοχή τους στο Παρίσι, με στόχο την εξάπλωσή τους σε άλλες ευρωπαϊκές μητροπόλεις. Την εκδοχή αυτή παρουσίασε χθες στο Παρίσι η εταιρεία London Taxi Co., η οποία κατασκευάζει τα περισσότερα ταξί του Λονδίνου.

Πρόκειται για το μοντέλο ΤΧ5 που διαθέτει ηλεκτρικούς κινητήρες και γεννήτρια κινούμενη με βενζίνη. Στόχος της London Taxi Co. είναι να προωθήσει το όχημα στις εταιρείες ταξί της γαλλικής πρωτεύουσας μέχρι το 2018 και στη συνέχεια να επεκταθεί σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως η Βαρκελώνη, το Οσλο, το Αμστερνταμ και το Βερολίνο, αναφέρει η Καθημερινή. Πρόκειται για ευρύχωρα και άνετα οχήματα που η London Taxi Co. φιλοδοξεί να τα επιβάλει σε όλη τη Γηραιά Ηπειρο, καθώς εντείνεται η αβεβαιότητα για το μέλλον της Βρετανίας σε περίπτωση που εγκαταλείψει την Ε.Ε. Το μοντέλο ΤΧ5 εντάσσεται σε πρόγραμμα ύψους 400 εκατ. δολαρίων, στο οποίο ανήκει και μια νέα μονάδα παραγωγής κοντά στο Κόβεντρι της Αγγλίας. Η London Taxi σχεδιάζει, άλλωστε, να διαθέσει το νέο μοντέλο για συνεργασία με τις εταιρείες της λεγόμενης «συμμετοχικής οικονομίας», όπως η Uber και οι ανταγωνιστές της.

Σε ό,τι αφορά το κόστος του ΤΧ5, η London Taxi υποστηρίζει ότι θα το καταστήσει ελκυστικό, αν και δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες για το ύψος της τιμής του. Το γνωστό για το παραδοσιακό του σχήμα ταξί του Λονδίνου είναι σχεδιασμένο για τα μεγάλα αστικά κέντρα που αντιμετωπίζουν πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Ειδικότερα, το Παρίσι απαγορεύει από τον επόμενο μήνα την κυκλοφορία οχημάτων ηλικίας άνω των 20 ετών. Οπως επισημαίνει ο επικεφαλής της London Taxi Co., που προ τριών ετών εξαγοράστηκε από την κινεζική Zhejiang Geely Holding Group, παρά το πρόβλημα ρύπανσης που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, οι εταιρείες των ταξί δεν έχουν έως τώρα μπορέσει να υιοθετήσουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα ως κύριο σώμα των οχημάτων τους επειδή υπάρχει περιορισμένος αριθμός τέτοιων μοντέλων.

Στο εξής, όμως, δεν θα υπάρχει πρόβλημα περιορισμένης επιλογής. Ανάλογες κινήσεις κάνει και η σημαντικότερη εταιρεία ταξί της Γαλλίας, η Taxis G7, όπως και η Uber Technologies Inc., που επιτρέπουν στους Γάλλους οδηγούς ταξί να παραγγέλνουν ηλεκτροκίνητα και υβριδικά μοντέλα για το ταξί τους. Από τον Δεκέμβριο, άλλωστε, όσοι επισκέπτονται τη γαλλική πρωτεύουσα μπορούν να κάνουν τον γύρο της πόλης με το φημισμένο μοντέλο αντίκα της Citroen, το 2CV, στο οποίο έχει τοποθετηθεί πλήρως ηλεκτροκίνητη μηχανή.


Exit mobile version