Οι 8,5 εκατομμύρια Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της Volkswagen, τα οποία είχαν λογισμικό για να εμφανίζουν χαμηλές τις εκπομπών ρύπων στους ελέγχους, δεν
πρέπει να περιμένουν αποζημίωση από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
δήλωσε ότι οι Βρυξέλλες συμφώνησαν με την VW σε μία «ντε φάκτο πρόσθετη εγγύηση» δύο ετών για τα μέρη του αυτοκινήτου,
που επηρεάζονται από την επιδιόρθωσή τους, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα της
γερμανικής εφημερίδας «Die Welt». O επικεφαλής του γερμανικού ομίλου, Ματίας
Μίλερ, ενημέρωσε την Επίτροπο Δικαιοσύνης της ΕΕ, Βέρα Γιούροβα, αυτή την
εβδομάδα για το μέτρο αυτό, ενώ έχουν ενημερωθεί και οι αντιπρόσωποι της εταιρείας.
Η VW δεν κάνει λόγο για μία νομικά δεσμευτική εγγύηση, αλλά για ένα «μέτρο
οικοδόμησης εμπιστοσύνης». Πρόκειται, όπως αναφέρει, για μία ένδειξη ότι δεν θα
υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις στη σταθερότητα του αυτοκινήτου από τις αλλαγές
που θα γίνουν στα οχήματα που είχαν το λογισμικό χειραγώγησης των εκπομπών
αερίων.
Η Κομισιόν επέμενε έως τώρα να
αποζημιωθούν οι πελάτες της VW στην Ευρώπη εξ ίσου, όπως
οι Αμερικανοί πελάτες της. Στόχος των Βρυξελλών ήταν να υπάρξει μία πρόσθετη
πληρωμή ή μία εθελοντική αποζημίωση.
Στην περίπτωση αποζημιώσεων στην Ευρώπη
αντίστοιχων με αυτών στις ΗΠΑ, για τις οποίες η VW πλήρωσε 10 δισ. δολάρια μόνο για τα δίλιτρα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητά της,
θα τίθετο σε κίνδυνο η ύπαρξη της εταιρείας, σύμφωνα με τη γνώμη ειδικών, καθώς
στις ΗΠΑ ήταν 500.000 τα “πειραγμένα” αυτοκίνητα έναντι 8,5 εκατομμυρίων στην
Ευρώπη.