Προς την αγορά της Ινδίας και της Ινδονησίας μετατοπίζεται το ενδιαφέρον των κατασκευαστών «έξυπνων» κινητών.
Οι εκτιμήσεις για το 2016 αναδεικνύουν την Ινδονησία, όπως και την Ινδία, σε κυρίαρχες δυνάμεις στην αγορά των smartphone, μετά από την Κίνα.
Μάλιστα, σ’υμφωνα με τον ΣΕΠΕ, οι δύο αγορές θεωρούνται ήδη το “the next big thing” στην παγκόσμια αγορά των “έξυπνων” κινητών, ειδικά, με δεδομένα τα όλο και πιο εμφανή σημάδια κόπωσης και σταδιακής ωρίμανσης της κινεζικής αγοράς.
“Όσο η αγορά της Κίνας θα εισέρχεται σε μεγαλύτερα επίπεδα ωρίμανσης, οι παγκόσμιοι κατασκευαστές smartphone αναζητούν ‘γόνιμο έδαφος’ σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία και η Ινδονησία”, αναφέρουν αναλυτές της Strategic Analytics.
Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, Ινδία και Ινδονησία θα συγκεντρώσουν το 2016 ποσοστό 13% της παγκόσμιας αγοράς smartphone.
Οι δύο περιοχές θα φιλοξενήσουν τα υψηλότερα ετήσια ποσοστά ανάπτυξης των πωλήσεων smartphone την περίοδο 2016 – 2020 ανάμεσα στις δέκα μεγαλύτερες χώρες του κόσμου.
Η Ινδία μάλιστα αναμένεται έως το 2017 να εκτοπίσει τις Ηνωμένες Πολιτείες από τη θέση τους ως δεύτερη παγκόσμια υπερδύναμη για τα smartphone.
Η κινητικότητα που προβλέπεται να ακολουθήσει η αγορά των smartphone σε Ινδία και Ινδονησία οδηγεί στους αναλυτές της εταιρείας στην εκτίμηση ότι δεν αποκλείεται στα επόμενα χρόνια να δούμε ένα “κύμα μετανάστευσης” κατασκευαστών από την Κίνα προς τις δύο χώρες, ώστε να εξασφαλίσουν οικονομίες κλίμακας και συνέργειες από την εγγύτητα της παραγωγικής τους βάσης στις αγορές – στόχους.
Εξασθενεί η Κίνα
Την ίδια εικόνα με τη Strategic Analytics έχει και η εταιρεία ερευνών IDC. Σε σχετικό report της εκτιμά ότι οι πωλήσεις smartphone στην Κίνα αναμένεται να διευρυνθούν κατά μόλις 1,2% το 2015 έναντι του περασμένου έτους, όταν το 2014 η αγορά πέτυχε αύξηση κατά 19,7% το 2014.
Αν και η Κίνα θα παραμείνει το κέντρο βάρους της παγκόσμιας αγοράς smartphone το μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις αναμένεται να περιοριστεί στο 23,1% έως το 2019, με το ενδιαφέρον των κατασκευαστών να μετατοπίζεται προς την Ινδία, η οποία θα συνεχίσει να εξελίσσεται σε σημαντική αγορά για τα “έξυπνα” κινητά.
Και η IDC δεν αποκλείει στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον πολλοί κατασκευαστές να εξετάσουν τη μεταφορά και της παραγωγικής τους δραστηριότητας από την Κίνα και το Βιετνάμ προς την Ινδία. “Έχουμε ήδη αρχίσει να βλέπουμε τέτοιες κινήσεις, υπό τη λογική της μείωσης του κόστους και της κεφαλαιοποίησης των οικονομιών κλίμακας από την επί τόπου παραγωγή” αναφέρουν οι αναλυτές. Προσθέτουν δε ότι τα τοπικά ινδικά brands, όπως αυτά των Micromax, Lava και Intex, θα είναι αυτά που θα νιώσουν την έντονη ανάσα του ανταγωνισμού.