Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παράγουν πολύ περισσότερους ρύπους επιβλαβών για την υγεία στο δρόμο σε σχέση με τις μετρήσεις που καταγράφονται στα εργαστήρια αναφέρει μελέτη του υπουργείου Μεταφορών της Βρετανίας επισημαίνοντας μάλιστα ότι μερικά μοντέλα εκπέμπουν ρύπους 12πλάσιους από τα όρια που θέτει η ΕΕ .
Ειδικότερα όπως αναφέρει η βρετανική εφημερίδα Guardian μελέτη του Υπουργείου Μεταφορών (DfT) απέδειξε πως υπάρχει τεράστια διαφορά στις εκπομπές ρύπων από κατασκευαστές όπως η Ford, η Renault και η Vauxhall (GM) μεταξύ εργαστηριακών μετρήσεων και υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Ούτε ένα αυτοκίνητο ανάμεσα σε 37 μοντέλα δοκιμών με βάση τα δύο πιο πρόσφατα πρότυπα εκπομπών οξειδίων του αζώτου κατάφερε να αγγίξει τις τιμές εκπομπών που καταγράφονται στα εργαστήρια υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης ενώ οι μέσες εκπομπές ήταν μεσοσταθμικά πέντε φορές υψηλότερες!
Ωστόσο, το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών ανέφερε ότι δεν βρήκε οχήματα εκτός του ομίλου VW με «ειδικό λογισμικό» μείωσης εκπομπών ρύπων.
Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας δήλωσε απογοητευμένος από τα αυτοκίνητα που οδηγούν σήμερα στους δρόμους καθώς δεν είναι και τόσο «καθαρά» όσο νομίζουν. Παράλληλα επισήμανε πως είναι το χέρι των κατασκευαστών τώρα να ανταποκριθούν στις πραγματικές δοκιμές και στα νέα αυστηρότερα πρότυπα.
Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν από μια ομάδα με επικεφαλής τον Ricardo Martinez-Botas, καθηγητής μηχανολογίας στο Imperial College του Λονδίνου.
Μεταξύ των οχημάτων που ελέγχθηκαν ήταν 19 μοντέλα που πληρούν τις πιο πρόσφατες Euro 6 όριο των εκπομπών 80 mg / km NOx σε εργαστηριακές δοκιμές.
Όταν οδηγείται στο δρόμο ο μέσος όρος εκπομπών ανήλθε σε 500mg / km, με ορισμένα αυτοκίνητα να πάρει κοντά σε 1,100mg / km.
Ανάμεσα στα νέα μοντέλα δοκιμάστηκαν ήταν το Ford Focus, το οποίο είχε ένα πραγματικό κόσμο εκπομπών περίπου οκτώ φορές πάνω από το όριο της ΕΕ, το Renault Megane, των οποίων οι εκπομπές ήταν περισσότερο από 10 φορές υψηλότερη, και η Vauxhall Insignia, σχεδόν 10 φορές υψηλότερο.
Αξιωματούχοι τόνισαν ότι οι συγκρίσεις απευθείας μεταξύ των μοντέλων ήταν άδικες, δεδομένου ότι όλοι έχουν δοκιμαστεί σε διαφορετικές ημέρες, με διαφορετικές θερμοκρασίες και τις οδικές συνθήκες.
Η μελέτη αποκάλυψε επίσης ότι κανένα από τα 37 κορυφαία σε πωλήσεις οχημάτων που δεν άγγιξε ούτε το όριο της οδηγίας Euro 5 όριο των 180 mg / km, που ίσχυε από το 2009 και μέχρι πέρσι τον Αύγουστο υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.
Τα μοντέλα δοκιμάζονται αντιπροσώπευαν το 50% του συνόλου των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στους δρόμους που πωλούνται 2010-2015, αναφέρει η έκθεση.
Παράλληλα σύμφωνα με την έκθεση διαπιστώθηκαν μεγάλες διαφορές ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία αλλά και την θερμοκρασία του κινητήρα.
Ο γραμματέας μεταφορών, Patrick McLoughlin, δήλωσε πως: «Μετά το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων της Volkswagen, το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να εργαστεί σκληρά για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη του κοινού και να προωθούν τα σχέδια για την εισαγωγή καθαρότερων τεχνολογιών κινητήρων. Είμαι απογοητευμένος από τα αποτελέσματα μέτρησης ρύπων υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης».
Στελέχη από την Jaguar – Land Rover, ανέφεραν ότι οι πελάτες τους θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι τα αυτοκίνητά τους είναι «πλήρως συμβατά με όλες τις ισχύουσες νομοθεσίες περί εκπομπών».
Παράλληλα επισήμαναν ότι: «Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η Jaguar – Land Rover δεν χρησιμοποιεί συσκευές εξαπατήσει ή λογισμικό και αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει διαφορά στις μετρήσεις μεταξύ εργαστηρίου και κανονικών συνθηκών οδήγησης. Υποστηρίζουμε πλήρως την κίνηση προς την κατεύθυνση του πραγματικού κόσμου δοκιμή και τη μεγαλύτερη σαφήνεια αυτό θα φέρει για τον πελάτη μας».
Στέλεχος της Mercedes δήλωσε ότι τα οχήματά τους έχουν πιστοποιηθεί και έχουν λάβει άδεια σύμφωνα με τις εφαρμοστέες νομικές απαιτήσεις».
Η Vauxhall δήλωσε ότι «χαιρετίζει τη σαφήνεια που παρέχεται από την έκθεση από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και πως θα συμμετέχουν ενεργά στη συζήτηση για την μέτρηση των εκπομπών ρύπων υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης.