Σύμφωνα με την Greenpeace, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτρέπει τη διαλεύκανση του σκανδάλου παραποίησης ρύπων στον όμιλο Volkswagen και την επιβολή αυστηρότερων προδιαγραφών περιβαλλοντικής προστασίας για νέα οχήματα, με τη βοήθεια αποτελεσματικής στρατηγικής του λόμπι που εκπροσωπεί τα συμφέροντά της.
Η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση δημοσίευσε σήμερα στο Βερολίνο τη «Μαύρη Βίβλο του λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας», το οποίο αποκαλύπτει τους μηχανισμούς της διαπλοκής μεταξύ εκπροσώπων της πολιτικής και της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία.
Στις σελίδες της «Μαύρης Βίβλου» γίνεται λόγος για στοχευμένη προσέλκυση υψηλόβαθμων αξιωματούχων από το περιβάλλον της καγκελαρίας αλλά και προσώπων της εμπιστοσύνης της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ από εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι διασυνδέσεις αυτές επιτρέπουν στους επιχειρηματικούς ομίλους να «περνούν» την ατζέντα τους με τη συνδρομή της πολιτικής. Ο Τομπίας Άουστρουπ, στέλεχος της Greenpeace και ειδικός σε θέματα συγκοινωνιών, καταγγέλλει ότι οι εκπρόσωποι των λόμπι του αυτοκινήτου κατορθώνουν με τη βοήθεια των πολιτικών τους διασυνδέσεων να παρακάμψουν την περιβαλλοντική πολιτική. «Και η ελλιπής διαλεύκανση του σκανδάλου ρύπων (σ.σ. της VW) είναι αποτέλεσμα» των διασυνδέσεων μεταξύ πολιτικής και λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πολιτικοί στην υπηρεσία της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η Greenpeace επιχειρεί να εξηγήσει τη στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες «στρατολογούν» πολιτικούς με καλές διασυνδέσεις προκειμένου να αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση στους κορυφαίους πολιτικούς της χώρας. Αυτοί οι πρώην πολιτικοί και νυν λομπίστες εκμεταλλεύονται, σύμφωνα πάντα με την Greenpeace, την επιρροή τους με στόχο να καταστήσουν κορυφαίους πολιτικούς υπέρμαχους του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Από τον γερμανό υπουργό Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ, μέχρι και την ίδια την καγκελάριο Μέρκελ, οι πολιτικοί αυτοί δεν εκπροσωπούν μόνο τις θέσεις των ομίλων, αλλά συχνά επιβάλλουν και τα συμφέροντά τους, καταγγέλλει η Greenpeace. Η περιβαλλοντική οργάνωση κάνει ακόμη λόγο για «διπλούς παίκτες», όπως ο αντικαγκελάριος και υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, οι οποίοι έχουν εργαστεί τόσο στο χώρο της πολιτικής όσο και στην αυτοκινητοβιομηχανία.
«Δεν είναι σύμπτωση ότι η συγκοινωνιακή πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης δεν ωφελεί τους καταναλωτές και το περιβάλλον, αλλά βραχυπρόθεσμα τον ίδιο τον κλάδο (σ.σ. της αυτοκινητοβιομηχανίας)», τονίζει ο Τομπίας Άουστρουπ.
Πηγή: DW