Θα συνεχίσουν να αυξάνονται με ρυθμό περίπου 10% οι λιανικές
πωλήσεις στην Κίνα το 2017 χάρη στη
σταθεροποίηση της οικονομίας και την καλύτερη στήριξη της πολιτικής της χώρας, σύμφωνα με
επίσημη έκθεση που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.
Η συνολική αξία των διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων θα
αυξηθεί κατά περίπου 25%, πολύ περισσότερο από την αύξηση των πωλήσεων στα
καταστήματα, τα εμπορικά κέντρα και τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έκθεση για το
λιανεμπόριο που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Εμπορίου.
Η ξεκάθαρη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων της χώρας ήταν
ένας από τους βασικούς λόγους για τις θετικές προβλέψεις, ανέφεραν οι συντάκτες
της έκθεσης.
Η κινεζική οικονομία αναπτύχθηκε με ρυθμό 6,9% σε ετήσια
βάση το πρώτο τρίμηνο, ο ταχύτερος σε έξι τρίμηνα.
Οι λιανικές πωλήσεις καταναλωτικών προϊόντων τους πρώτους
πέντε μήνες του έτους αυξήθηκαν κατά 10,3%, οριακά χαμηλότερα από την αύξηση
κατά 10,4% που σημειώθηκε το 2016, σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία.
Πέρυσι, οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά
26,2%, συγκριτικά με αύξηση κατά 7,7% σε μικρά καταστήματα και κατά 7,4% στα
εμπορικά κέντρα.
«Λόγω της αύξησης των ενοικίων και τη μείωσης των κερδών,
παρατηρείται η τάση τα καταστήματα να γίνονται ολοένα και μικρότερα», σύμφωνα
με την έρευνα.
Τα στοιχεία του υπουργείου έδειξαν ότι ο αριθμός των
εταιριών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 28% σε ετήσια βάση στα 2,45 εκατ. στα
τέλη του 2016.