Γιατί οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν έναν μόνο πιλότο

πτήσεις

πτήσεις

Τους λόγους για τους οποίους οι αεροπορικές εταιρείες προτιμούν οι πτήσεις να έχουν έναν πιλότο αντί για δύο εξηγεί δημοσίευμα του Bloomberg, το οποίο το αναμεταδίδει το finance.yahoo.com Όπως επισημαίνεται οι αεροπορικές εταιρείες και οι ρυθμιστικές αρχές ζητούν να υπάρξει ένας πιλότος στο πιλοτήριο των επιβατικών αεροσκαφών αντί για δύο, διότι αυτό θα μείωνε το κόστος λειτουργίας των επιχειρήσεων αλλά και θα αποσυμπίεζε την κατάσταση αναφορικά με τις ελλείψεις εργαζομένων του κλάδου.

Ποιες χώρες το έχουν ζητήσει

Περισσότερες από 40 χώρες μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Νέα Ζηλανδία ζήτησαν από τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών που ορίζει τα αεροπορικά πρότυπα να βοηθήσει να γίνουν με ασφαλή τρόπο οι πτήσεις  με έναν χειριστή.

Και με κατασκευαστές αεροπλάνων συνεργάζεται ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, EASA προκειμένου να καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνονται οι μεμονωμένες πτήσεις αλλά και για να προετοιμάσει και  τους σχετικούς κανόνες. Από την πλευρά της η Ένωση υποστήριξε ότι τέτοιου είδους υπηρεσίες θα μπορούσαν να τεθούν σε εφαρμογή από το 2027.

Η αλλαγή θα μπορούσε να έρθει σύντομα

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη τι θα συνέβαινε εάν ένας πιλότος που εργάζεται μόνος του κατέρρεε ή πετούσε χωρίς κανόνες. Ο αυτοματισμός, η τεχνολογία και η απομακρυσμένη βοήθεια από το έδαφος θα έπρεπε με κάποιο τρόπο να αντικαταστήσουν την τεχνογνωσία, την ασφάλεια και την αμεσότητα ενός δεύτερου πιλότου. Η αεροπορία οδεύει προς αυτήν την κατεύθυνση εδώ και 10ετίες.

Κατά τη δεκαετία του 1950, τα πιλοτήρια των εμπορικών αεροσκαφών ήταν πιο πλήρης δηλαδή απαρτίζονταν συνήθως από καπετάνιο, πρώτο αξιωματικό ή συγκυβερνήτη, μηχανικό πτήσης, πλοηγό και χειριστή ασυρμάτου. Ωστόσο με την πρόοδο της τεχνολογίας , οι τρεις τελευταίες θέσεις σταδιακά θεωρήθηκαν ότι είναι περιττές.

Για το θέμα αυτό μίλησε και η επικεφαλής επικοινωνίας της EASA, Janet Northcote. «Ενδέχεται να αφαιρέσουμε το τελευταίο κομμάτι του ανθρώπινου πλεονάζοντος από το θάλαμο πτήσης» σημείωσε χαρακτηριστικά η Northcote.

Η προϋπόθεση για να έχουν οι πτήσεις έναν πιλότο

Η ΕΕ ζήτησε από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας να υπάρξει ένας όρος για να έχουν οι πτήσεις έναν πιλότο. Αυτός ήταν να υπάρχουν τουλάχιστον δύο άτομα στα χειριστήρια. «Τα ψυχολογικά εμπόδια ενδέχεται να είναι πιο δύσκολα από τα τεχνολογικά », δήλωσε ο πρόεδρος της Boeing Co. Νοτιοανατολικής Ασίας, Alexander Feldman μιλώντας σε επιχειρηματικό συνέδριο του Bloomberg που έγινε πρόσφατα στην Μπανγκόκ.

Πού θα μπορούσε να εφαρμοστεί

Θα μπορούσε αρχικά να επιτραπεί η λειτουργία με ένα πιλότο σε μια χαλαρή φάση της πτήσης, όχι δηλαδή κατά την απογείωση ή την προσγείωση. Αυτό θα έδινε τη δυνατότητα στον άλλο πιλότο να ξεκουραστεί στην καμπίνα, αντί να παραμείνει στο πιλοτήριο και να βοηθήσει στο πιλοτάρισμα του αεροπλάνου.

Εναλλάσσοντας διαλείμματα με αυτόν τον τρόπο, ένα πλήρωμα δύο ατόμων θα μπορούσε να πετάξει μεγαλύτερες διαδρομές χωρίς τη βοήθεια και τα έξοδα, ενός επιπλέον πιλότου. Συνεπώς, η πτήση θα μπορούσε να είναι πλήρως αυτοματοποιημένη με ελάχιστη επίβλεψη από έναν πιλότο στο πιλοτήριο.

Μάλιστα η EASA επισημαίνει πως το σύστημα θα μπορούσε να ανιχνεύσει εάν ο πιλότος δεν είναι ικανός να φέρει εις πέρας τα καθήκοντά του και να προσγειώσει το αεροπλάνο μόνος του σε ένα προεπιλεγμένο αεροδρόμιο.

 

 

 

 

 

Exit mobile version