Το βίντεο με το προσωπικό της αμερικανικής εταιρείας United να
σέρνει έξω από το αεροπλάνο έναν επιβάτη που έπρεπε να κατέβει, παρότι είχε
πληρώσει κανονικά το εισιτήριό του, λόγω υπερκράτησης θέσεων κάνει από χθες τον
γύρο του κόσμου.
Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 50.000 επιβάτες αναγκάζονται να
μείνουν εκτός της πτήσης για την οποία έχουν κλείσει θέση ακριβώς για τον ίδιο
λόγο. Γιατί συνεχίζουν, λοιπόν, οι αεροπορικές εταιρείες να κάνουν κάτι τόσο
εξοργιστικό για τους επιβάτες, θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία και την
εμπορικότητα του σήματός τους;
Η υπερκράτηση θέσεων αποτελεί επί της ουσίας ένα
ενσωματωμένο ασφαλιστήριο συμβόλαιο για μία επιχείρηση. Με το να πωλούν
περισσότερες θέσεις από όσες διαθέτουν στην πραγματικότητα, οι αεροπορικές
εταιρείες είναι σίγουρες πως οι πτήσεις θα είναι πλήρεις, ακόμη κι αν υπάρξουν
ακυρώσεις ή οι επιβάτες δεν εμφανιστούν ποτέ.
Ωστόσο, η διαδικασία με την οποία μοιράζονται οι υπεράριθμες
θέσεις ανάμεσα στις πτήσεις, δεν είναι τυχαία. Αντιθέτως, πρόκειται για μία
περίπλοκη διαδικασία, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό με τη γραμμή της εταιρείας
και τον κατώτερο αριθμό κρατήσεων που θέτει.
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες στις μέρες μας έχουν αναπτύξει
αλγόριθμους, οι οποίοι λαμβάνουν υπόψη δεδομένα για τις καιρικές συνθήκες, την
ώρα, τη διασύνδεση των πτήσεων, ακόμη και την κίνηση στις κεντρικές οδικές
αρτηρίες, που τους επιτρέπουν να υπολογίζουν ακριβέστερα το πώς θα μοιράσουν τις
υπεράριθμες θέσεις. Αυτό, βέβαια, δεν μειώνει σε καμία περίπτωση την ταλαιπωρία
των επιβατών!
Πηγή: Business
Insider