Quantcast
Γιατί ο Τραμπ έχει στο στόχαστρο το Μεξικό - enikonomia.gr
share

Γιατί ο Τραμπ έχει στο στόχαστρο το Μεξικό

δημοσιεύτηκε:

Το Μεξικό, όπου ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ θέλει να περιοριστούν οι επενδύσεις των μεγάλων αμερικανικών και ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, έχει αναχθεί τα τελευταία χρόνια σε γίγαντα του τομέα.

Το Μεξικό είναι πλέον η τέταρτη μεγαλύτερη παγκόσμια εξαγωγός ελαφρών οχημάτων και η έβδομη κατασκευάστρια οχημάτων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Η αυτοκινητοβιομηχανία καταγράφει ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 52 δισεκατομμυρίων δολαρίων και προσφέρει περισσότερες από 875.000 άμεσες θέσεις εργασίας στη χώρα, όπως αναφέρει το μεξικανικό υπουργείο Οικονομίας.

Το 80% των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη χώρα προορίζονται για εξαγωγές, κυρίως στις ΗΠΑ (72,2%) και τον Καναδά (10,5%).

Η άνθηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μεξικό εξηγείται κυρίως από τους χαμηλούς μισθούς, την εγγύτητα της χώρας στην τεράστια αγορά της Βόρειας Αμερικής και στις συμφωνίες ελεύθερου εμπορίου που έχει υπογράψει με 46 κράτη.

Η συμφωνία ελεύθερου εμπορίου (Alena) που υπέγραψε η μεξικανική κυβέρνηση το 1994 με τις ΗΠΑ και τον Καναδά επιτρέπει, υπό κάποιες προϋποθέσεις και χωρίς δασμούς, την εξαγωγή προϊόντων που παράγονται στο Μεξικό.

Στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας ο Ντόναλντ Τραμπ είχε επιτεθεί επανειλημμένα στη συμφωνία αυτή, ενώ δεσμεύθηκε να την επαναδιαπραγματευτεί ή απλώς να την καταγγείλει.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ απείλησε χθες Πέμπτη την Toyota με αντίποινα επιβολής τελωνειακών δασμών, εάν η γιαπωνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία προχωρήσει στα σχέδιά της για την κατασκευή ενός εργοστασίου στο Μεξικό με στόχο την παραγωγή οχημάτων που προορίζονται για την αμερικανική αγορά.

Με αυτό τον τρόπο ο Τραμπ συνεχίζει να ασκεί άνευ προηγουμένου πιέσεις στις μεγάλες βιομηχανίες προκειμένου να τις αναγκάσει να παραμείνουν στις ΗΠΑ.

Ήδη την Τρίτη ο Τραμπ είχε προειδοποιήσει τη General Motors, τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ, να κατασκευάζει στη χώρα τα αυτοκίνητά της που προορίζονται για την αμερικανική αγορά, υπό την απειλή επιβολής «υψηλών δασμών».

Τα πυρά του εκλεγμένου προέδρου έχει δεχθεί και η Ford, η οποία ανακοίνωσε τελικά ότι δεν θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στο Μεξικό, όπως σχεδίαζε, και αντ’ αυτού θα επενδύσει στο ήδη υπάρχον εργοστάσιό της στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τη Μεξικανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανίας, τους πρώτους έντεκα μήνες του 2016 η General Motors ήταν η μεγαλύτερη εξαγωγός αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στο Μεξικό με 495.790 οχήματα, μπροστά από τη Nissan (464.877), τη Fiat Chrysler America (404.160) και τη Ford (351.691). H Toyota βρίσκεται στην τελευταία θέση με 124.439 αυτοκίνητα.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.