Σύμφωνα με το γερμανικό υπουργείο Περιβάλλοντος, 260 εμπορικές επιχειρήσεις έχουν δεσμευτεί να ζητούν χρήματα για τις βλαβερές για το περιβάλλον σακούλες ούτως ώστε να μειωθεί η χρήση τους. Αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες επιχειρήσεις το παράδειγμα τους.
Οι περισσότεροι πολίτες δεν έχουν πρόβλημα με αυτό το νέο μέτρο. Αυτό δείχνει τουλάχιστον η εμπειρία των εμπόρων ενδυμάτων, βιβλίων και ηλεκτρικών συσκευών που εφαρμόζουν ήδη το μέτρο.
Από τις αρχές του χρόνου οι πελάτες των αλυσίδων ηλεκτρικών συσκευών Media Markt και Saturn, για παράδειγμα, πληρώνουν τις πλαστικές σακούλες. Οι τιμές κυμαίνονται από 5 μέχρι 50 λεπτά ανάλογα με το μέγεθος της σακούλας. Πριν όμως οι μεγάλες αλυσίδες τολμήσουν να προχωρήσουν σε αυτό το βήμα, το εγχείρημα πέρασε από πειραματικό στάδιο σε επιλεγμένα καταστήματα. «Το αποτέλεσμα ήταν περισσότερο από εντυπωσιακό. Η κατανάλωση πλαστικών τσαντών μειώθηκε περισσότερο από 80%. Επιπλέον και οι πελάτες μας εξέφραζαν θετικά σχόλια για το νέο μέτρο», δηλώνει η εκπρόσωπος τύπου των παραπάνω επιχειρήσεων.
Μερική αντίσταση στον χώρο της ενδυμασίας
Περίπου το ένα τρίτο των εμπόρων έτοιμων ενδυμάτων χρησιμοποιεί εδώ και καιρό χάρτινες σακούλες αντί για πλαστικές, δηλώνει ο Άξελ Άουγκουστιν από τον Γερμανικό Σύνδεσμο Εμπορίου Υφάσματος και έτοιμων Ενδυμάτων. Ειδικά για το εμπόριο ενδυμάτων οι επί πληρωμή σακούλες είναι μια δύσκολη υπόθεση.
Από τη μια πλευρά τους πολλοί πελάτες αντιδρούν με εκνευρισμό όταν μετά από αγορές αξίας μερικών εκατοντάδων ευρώ υποχρεούνται να πληρώσουν και τη σακούλα. Παρόμοια συμπεριφορά επιδείκνυαν άλλοι καταναλωτές όταν οι πωλητές τοποθετούσαν τις αγορές τους σε σακούλες χωρίς να τους ρωτήσουν.
Μια ευρεία γκάμα εναλλακτικών στη δωρεάν πλαστική σακούλα παρουσιάζει η αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών και φαρμάκων dm. Η εταιρεία προσφέρει στους πελάτες της βιολογικές τσάντες από 100% βαμβάκι, χαρτοσακούλες από ανακυκλωμένο χαρτί, πλαστικές τσάντες από 90% ανακυκλωμένο πλαστικό ή τσάντες που κατασκευάζονται κατά 80% από παλιά πλαστικά μπουκάλια τύπου ΡΕΤ. Όλες όμως έχουν ένα κοινό στοιχείο: οι πελάτες τις αποκτούν μόνο κατόπιν πληρωμής.
Πηγή: DW