Γερμανία: Πόσο κοστίζει στη χώρα η απεργία στα τρένα και τι σημαίνει αυτό για την ΕΕ

Γερμανία

Σε εξέλιξη βρίσκεται η μεγαλύτερη απεργία που γίνεται στους Σιδηροδρόμους  της Γερμανίας (DB). Η απεργία αυτή θα διαρκέσει μέχρι το βράδυ της ερχόμενης Δευτέρας και οι εμπορευματικές μεταφορές και επιβατικές μετακινήσεις σε ολόκληρη τη Γερμανία επηρεάζονται από τις κινητοποιήσεις  αλλά ακόμη και το χρονοδιάγραμμα έκτακτης ανάγκης αναμένεται να γίνει με δυσκολίες και μάλιστα αυτές διαφέρουν σε κάθε περιοχή.

Σημειώνεται δε πως η DB κάλεσε χθες εκ νέου την Ένωση Μηχανοδηγών Γερμανίας (GDL) να αρχίσουν τις διαπραγματεύσεις . «Είναι καιρός  πια να συνεννοηθούμε, να διαπραγματευτούμε, να βρούμε συμβιβασμούς. Είμαστε έτοιμοι να συναντηθούμε ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε προκειμένου να διαπραγματευτούμε και να συζητήσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.

Τα αιτήματα

Οι συνδικαλιστές ωστόσο εμμένουν στα αιτήματά τους όπως:

Όσον αφορά στο αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας η DB  θεωρεί πως δεν είναι εφικτό να γίνει αυτό διότι  θα χρειάζονταν  νέο προσωπικό.Ενώ την στιγμή που διαπιστώνεται και έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.

Πηγή ΦΩΤΟ IMAGO/ MARC JOHN

Επίσης το Συνδικάτο θεωρεί πως δεν χρειάζεται να γίνουν περαιτέρω διαπραγματεύσεις για τη  νέα πρόταση που παρουσίασε η Deutsche Bahn στους εργαζόμενους της.  Η πρόταση αυτή περιλαμβάνει: τη μείωση του χρόνου εργασίας κατά 1 ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1/1/2026, την αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του 2024, την καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και την  εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.

«Η DB δεν προτίθεται να διαπραγματευτεί.  Επομένως η απεργία είναι νόμιμη και ανάλογη με την κατάσταση και επιτρεπτή», δήλωσε ο επικεφαλής του GDL Κλάους Βεζέλσκι.

Το κόστος

 

Η τρέχουσα κινητοποίηση εκτιμάται πως θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην λειτουργία των μεταφορών για την βιομηχανία. «Η εξαήμερη απεργία επιβαρύνει τον προγραμματισμό των μεταφορών στη Γερμανία, αλλά και προς την Ευρώπη και συνεπώς την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). Η χημική βιομηχανία «ανέπτυξε αμέσως ευέλικτες λύσεις, αλλά αυτές μπορούν να αντισταθμίσουν μόνο εν μέρει τους περιορισμούς και τις καθυστερήσεις στους σιδηροδρόμους», ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Χημικής Βιομηχανίας. «Μια 24ωρη απεργία στους σιδηροδρόμους κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ σε οικονομική απόδοση. Στην απεργία των 6 ημερών, οι επιπτώσεις δεν αυξάνονται γραμμικά, αλλά πολλαπλασιάζονται. Η  ζημιά αυτή κοστίζει περίπου  1 δισ. ευρώ », δήλωσε ο οικονομολόγος του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) στην Κολωνία Μίχαελ Γκρέμλινγκ.

Ακόμη όμως και η αντιπολίτευση επέκρινε την απόφαση για εξαήμερη απεργία. «Στις ζωτικής σημασίας υποδομές πρέπει πρώτα να ολοκληρώνεται μια διαδικασία διαιτησίας πριν γίνει μια απεργία και αυτό θα πρέπει μελλοντικά να κατοχυρωθεί νομικά. Η GDL έχασε το μέτρο και το κέντρο. Ο επικεφαλής του, ο Κλάους Βεζέλσκι, κρατά όμηρο ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η βουλευτής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και επικεφαλής της Ένωσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Μπρίτα Κόνεμαν. «Το συνδικάτο δεν μπορεί έτσι απλά να παραλύει όλη τη χώρα», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας της Χριστιανοκοινωνικής Ένωσης (CSU) Μάρτιν Χούμπερ και χαρακτήρισε «εντελώς ακατάλληλη» την απεργία, καταλογίζοντας στους συνδικαλιστές απροθυμία συνεννόησης.

Πηγή -ΦΩΤΟ tagesschau.de

 

Exit mobile version