Quantcast
Γαλλία-σούπερ μάρκετ: Γιατί θέλει να αντιγράψει το καλάθι του νοικοκυριού της Ελλάδας - enikonomia.gr
share

Γαλλία-σούπερ μάρκετ: Γιατί θέλει να αντιγράψει το καλάθι του νοικοκυριού της Ελλάδας

δημοσιεύτηκε:

Η Γαλλία φαίνεται πως αντιγράφει το καλάθι του νοικοκυριού της Ελλάδας που περιλαμβάνει βασικές κατηγορίες προϊόντων του σούπερ μάρκετ.

Μάλιστα ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μπρουνό Λεμέρ  κάλεσε τα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων να κάνουν περισσότερα για να μπορέσουν οι  καταναλωτές να αγοράσουν  ακριβά προϊόντα.  Η κυβέρνηση ζήτησε από τον κλάδο να υπάρξει ένα καλάθι με βασικά προϊόντα σε χαμηλές τιμές προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο του πληθωρισμού.

«Η αύξηση στις τιμές των τροφίμων δημιουργεί μεγάλη ανησυχία και όλοι θα πρέπει να κάνουν αυτό που τους αναλογεί, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και τα  καταστήματα λιανικής»,  είπε ο Μπρουνό Λεμέρ μιλώντας στο ραδιοσταθμό RTL. «Το κράτος θα πρέπει να κάνει αυτό που του αναλογεί, αλλά και τα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων θα  πρέπει να κάνουν περισσότερα», είπε.

Το καλάθι

Η κυβέρνηση θέλει οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως το Carrefour, το  Casino, αλλά και οι οικογενειακές δυναστείες που είναι ιδιοκτήτες των αλυσίδων παντοπωλείων Auchan και E. Leclerc, να  δημιουργήσουν από τον ερχόμενο μήνα ένα καλάθι με περίπου 50 βασικά είδη προϊόντων σε χαμηλές τιμές.

Εντούτοις, μόνο μικρότερες αλυσίδες, όπως οι Systeme U και Lidl, έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία αυτή, ενώ μερικές αλυσίδες λιανικής, όπως η Carrefour, υποστηρίζουν πως έχουν ήδη αναλάβει δράση για να “παγώσουν “τις τιμές σε αριθμό αγαθών.

Η επίσημη στατιστική υπηρεσία INSEE προέβλεψε πρόσφατα  ότι o δείκτης τιμών καταναλωτή για τα τρόφιμα θα παραμείνει στο 13%  κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

Οι τιμές των τροφίμων εκτιμάται ότι θα αυξήσουν τους ερχόμενους μήνες το συνολικό ποσοστό πληθωρισμού. Ωστόσο αυτός αναμένεται να διαμορφωθεί σε 5,0% τον Ιούνιο από 6,0% των Ιανουάριο.

Το υπουργείο Οικονομικών πραγματοποίησε πέρυσι έρευνα για τα περιθώρια κέρδους των καταστημάτων λιανικής τροφίμων, αλλά δεν βρήκε στοιχεία για “καπέλα” στις τιμές.

 

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.