Οι Γάλλοι σιδηροδρομικοί απεργούν και πάλι σήμερα κατά της
μεταρρύθμισης των γαλλικών σιδηροδρόμων (SCNF) και δηλώνουν έτοιμοι να κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις προκειμένου να χτυπήσουν την κυβέρνηση, η οποία διαβεβαιώνει
επίσης για την αποφασιστικότητά της.
Παρότι πολλά τρένα παραμένουν
ακινητοποιημένα, «όλος ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει την αποφασιστικότητά μας να
φθάσουμε μέχρι τέλους», επανέλαβε ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ στην κυριακάτικη
Le Parisien, αναφερόμενος στη μεταρρύθμιση αυτή που αποτελεί φάρο του
προγράμματος του Εμανουέλ Μακρόν, και υποστηρίζεται από την πλειοψηφία των
Γάλλων.
Τα βασικά σημεία του
προγράμματος αυτού (το άνοιγμα στον ανταγωνισμό, η αναδιοργάνωση της εταιρίας
και ο τερματισμός ενός προνομιακού καθεστώτος για τους νεοπροσλαμβανόμενους)
«δεν είναι διαπραγματεύσιμα», επέμεινε, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι είναι
«ανοικτός σε συζητήσεις για τους όρους».
«Όλος ο κόσμος μπορεί να το
καταλάβει, σε μια εταιρία που χάνει χρήματα, το μέλλον των μισθωτών δεν μπορεί
να είναι εξασφαλισμένο», δήλωσε στη Journal du Dimanche ο υπουργός Οικολογικής
Μετάβασης Νικολά Ιλό, αναφερόμενος στο τεράστιο χρέος των 46 δισεκ. ευρώ που
έχει συσσωρευθεί στον όμιλο.
Η εξέταση του νομοσχεδίου
αναμένεται να ξεκινήσει αύριο στην Εθνοσυνέλευση και η συζήτηση προβλέπεται
τεταμένη, με ένα μέρος της αριστεράς να έχει κινητοποιηθεί υπέρ των
σιδηροδρομικών.
Από την πλευρά τους, τα
συνδικάτα παραμένουν αμετακίνητα στις θέσεις τους, χαρακτηρίζοντας «παρωδία»
τον διάλογο που υπόσχεται η κυβέρνηση.
Καταγγέλλοντας μια επιθυμία να
«καταστραφούν οι δημόσιες υπηρεσίες» οι σιδηροδρομικοί έχουν ξεκινήσει από τις
αρχές Απριλίου μια μαραθώνια απεργιακή κινητοποίηση στο πλαίσιο της οποίας
προβλέπονται δύο ημέρες απεργίας κάθε πέντε ημέρες για μια συνολική περίοδο
τριών μηνών. Αυτή η δεύτερη ακολουθία απεργιών αναμένεται να λήξει το πρωί της
Τρίτης.
«Δεν υπάρχει διαπραγμάτευση»
στην πραγματικότητα, λέει ο Λοράν Μπρουν, του συνδικάτου σιδηροδρομικών της
CGT, έπειτα από έναν νέο γύρο συζητήσεων με την κυβέρνηση την Παρασκευή. Η
απεργία μπορεί να «συνεχιστεί και μετά τον Ιούνιο» αν η κυβέρνηση επιμείνει σε
αυτή την κατεύθυνση, προειδοποίησε.
Στην απεργία συμμετέχει σήμερα
το 35% των εργαζομένων έναντι 48% στη διάρκεια των δύο προηγούμενων ημερών.
Μόνο ένα στα πέντε τρένα κυκλοφορούσε στα δρομολόγια που συνδέουν τις μεγάλες
πόλεις και ένα στα τρία στο επαρχιακό δίκτυο.
Οι Γάλλοι μοιάζουν να είναι
διχασμένοι για τις απεργίες αυτές –το 44% τις βρίσκει δικαιολογημένες– αλλά
μια καθαρή πλειοψηφία (62%) επιθυμεί την ευόδωση της μεταρρύθμισης, σύμφωνα με
δημοσκόπηση του Ifop.