Η Liberty Media, η νέα ιδιοκτήτρια της Formula 1, σχεδιάζει να αναδιαμορφώσει το μηχανοκίνητο άθλημα, μεταξύ άλλων με την πώληση δικαιωμάτων και την διοργάνωση συμπληρωματικών events γύρω από τα 21 Grand Prix, με στόχο να κάνει καθένα από αυτά «ισάξιο του αμερικανικού Super Bowl».
Η Liberty επιδιώκει να μετατρέψει κάθε διεθνές Grand Prix σε εβδομαδιαίο event, για να προσελκύσει θεατές και νέους χορηγούς, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος από το περιβάλλον της F1. Εξερευνά επίσης πιθανή επέκταση της παρουσίας του αθλήματος στις ΗΠΑ, με την έναρξη νέου Grand Prix σε μεγάλες αγορές media. Η Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Λας Βέγκας και το Μαϊάμι είναι μεταξύ των πόλεων που εξετάζονται.
Η αμερικανική εταιρία μέσων ενημέρωσης θέλει να προσελκύσει περισσότερους φανς από όλο τον κόσμο, να αυξήσει την τηλεθέαση και τα έσοδα από τη διαφήμιση.
Η Liberty, η οποία ελέγχεται από τον John Malone, αγόρασε φέτος την F1 από την CVC Capital Partners, με μια περίπλοκη συμφωνία που τοποθέτησε την αξία του αγωνίσματος στα οκτώ δισ. δολάρια. Ο Chase Carey, ο πρώην εκτελεστικός αντιπρόεδρος της 21st Century Fox του Rupert Murdoch, ορίστηκε νέος πρόεδρος της F1, αντικαθιστώντας τον Peter Brabeck-Letmanthe, πρόεδρο της Nestlé.
Ο Bernie Ecclestone, ο εδώ και χρόνια επικεφαλής του αθλήματος, θα αναλάβει νέο ρόλο, αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί. Ανέφερε το Σεπτέμβριο ότι θα συνεχίσει να εμπλέκεται στο άθλημα για «δύο με τρία χρόνια».
Η Liberty σχεδιάζει να κάνει περισσότερα για να προωθήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ ομάδων και οδηγών, με τη δημιουργία νέου τμήματος μάρκετινγκ και νέων ψηφιακών πλατφορμών. «Δεν υπάρχει μάρκετινγκ, έρευνα, στοιχεία, ψηφιακές πλατφόρμες», επεσήμανε το στέλεχος της F1. «Αυτό το άθλημα έχει μοναδικό περιεχόμενο παγκοσμίως και δεν έχει κάνει αρκετά για να το εκμεταλλευτεί αυτό. Χρειαζόμαστε να εντείνουμε τον ανταγωνισμό και να δώσουμε στον κόσμο τη δυνατότητα να κατανοήσει την τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο άθλημα».
Τα έσοδα μετάδοσης αγγίζουν μέχρι και το 35% των ετήσιων εσόδων της F1 που ξεπερνούν το 1,8 δισ. δολάρια. Η προώθηση των αγώνων αντιστοιχεί σε άλλο ένα τρίτο, ένα 15% προέρχεται από τις διαφημίσεις και τις χορηγίες, με τα υπόλοιπα να προκύπτουν από τη φιλοξενία, την αδειοδότηση και άλλες πηγές.
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η Liberty πιστεύει ότι η Formula 1 έχει σημαντικές δυνατότητες, τόνισε ο αξιωματούχος. «Πιθανότατα δεν υπάρχει άλλο άθλημα που να σχετίζεται τόσο πολύ με την τεχνολογία, κι όμως δεν έχουμε σπόνσορα από τον τομέα της τεχνολογίας». Πρόσθεσε πως υπάρχουν ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες από την προώθηση προϊόντων, καθώς και από την εικονική πραγματικότητα, κάτι που θα έφερνε την εμπειρία της F1 πιο κοντά στους φανς.
Η F1 έχει επικριθεί επειδή δεν έχει καταφέρει εκσυγχρονιστεί εν μέσω μακροπρόθεσμης πτώσης στο παγκόσμιο κοινό της. Οι αλλαγές που έγιναν φέτος στους κανόνες για τη συμμετοχή στους αγώνες χλευάστηκαν από θαυμαστές και μέσα ενημέρωσης, ενώ πιέζονται και τα έσοδα από χορηγίες: οι ομάδες κέρδισαν 750 εκατ. δολάρια το 2015, από 950 εκατ. δολάρια πριν από τρία χρόνια. Στο μεταξύ, η αλλαγή από ελεύθερη μετάδοση σε συνδρομητική, έχει πλήξει το κοινό σε βασικές αγορές, όπως η Ασία.
Οι σχέσεις μεταξύ ομάδων και του κ. Ecclestone έχουν ψυχρανθεί στο παρελθόν λόγω του διαμοιρασμού των οικονομικών επάθλων. Η Liberty σκοπεύει να βελτιώσει αυτές τις σχέσεις, ανέφερε το στέλεχος. «Χρειάζεται να έχουμε ένα κοινό όραμα».
Η Liberty, η οποία έχει μερίδια στην SiriusXM και την Nation Entertainment, θέλει ακόμα να ενισχύσει την παρουσία της Formula 1 στη δυτική Ευρώπη -«είναι όπως ήταν πριν από 15 χρόνια», πρόσθεσε- και μετά να ερευνήσει την πιθανότητα περισσότερων αγώνων στις ΗΠΑ τα χρόνια που έρχονται. Διαχειρίζεται ένα Grand Prix στο Όστιν του Τέξας, αλλά είναι πρόθυμη να έχει αγώνες σε μεγαλύτερες αγορές media. «Δε θέλουμε να έχουμε απλά έναν αγώνα, αλλά να δημιουργήσουμε events-προορισμούς, όπου ο κόσμος νιώθει πως θέλει να πάει οπωσδήποτε».
Πηγή: Financial Times, Euro2day.gr