Εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου χρησιμοποιούν σήμερα προγράμματα με τα οποία μπλοκάρουν τα διαφημιστικά μηνύματα κατά την περιήγησή τους στο Ιντερνετ. Ταυτόχρονα αρκετοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ λανσάρουν υπηρεσίες που δεν επιτρέπουν τη μετάδοση στοχευμένων διαφημιστικών μηνυμάτων, μέσω του εντοπισμού της θέσης και άλλων στοιχείων των πελατών τους.
Ομως η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις τηλεπικοινωνίες, που αναμένεται να ανακοινωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου, θα απαγορεύει στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να προχωρούν σε μπλοκάρισμα των διαφημίσεων για το σύνολο του δικτύου τους και των χρηστών τους.
Σύμφωνα με την άποψη που επικρατεί στην Κομισιόν, το γενικό μπλόκο στις διαφημίσεις σημαίνει πως οι πάροχοι κάνουν διακρίσεις σε κάποιο είδος περιεχομένου έναντι κάποιου άλλου, πρωτοβουλία που παραβιάζει βασικούς κοινοτικούς κανόνες.
Οι πάροχοι από την πλευρά τους υποστηρίζουν πως θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τους πελάτες τους που δεν θέλουν να γίνονται στόχος διαφημιστικών πρωτοβουλιών μέσω εντοπισμού της θέσης τους ή μέσω παρακολούθησης των συνηθειών τους στο Διαδίκτυο.
Η απόφαση της Κομισιόν θεωρείται, πάντως, σωτήρια για τη διαφημιστική βιομηχανία καθώς αν προχωρούσαν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών σε γενικό μπλοκάρισμα των στοχευμένων διαφημίσεων θα έχαναν δισεκατομμύρια ευρώ.
Πηγή: Financial Times, Euro2day.gr