Εντός της ημέρας αναμένεται να ενημερώσει η Κομισιόν τις αυτοκινητοβιομηχανίες για τον τρόπο που θα εφαρμόσει από τον επόμενο μήνα προσωρινά επιπρόσθετους δασμούς ύψους έως και 25% στα εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα, όπως αναφέρει σήμερα η εφημερίδα των Financial Times επικαλούμενη πηγές της στις Βρυξέλλες.
Η Κομισιόν φέρεται να είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στο μέτρο αυτό παρά το ότι η κυβέρνηση της Γερμανίας έχει προειδοποιήσει πως υπάρχει ο κίνδυνος να πυροδοτηθεί ένας εμπορικός πόλεμος με την Κίνα ο οποίος θα είναι εξαιρετικά δαπανηρός, προστίθεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας.
Οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας στο μπλοκ
Μάλιστα η ιστοσελίδα του economictimes.indiatimes.com επικαλούμενη σχετικά στοιχεία της έκθεσης της FT αναφέρει πως, το 2023 η Κίνα έδωσε 10 δισ. ευρώ για εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο μπλοκ. Υπενθυμίζεται δε πως το μπλοκ επιβάλλει προς παρόν δασμό 10% στα κινεζικά οχήματα EV, ενώ το Πεκίνο φορολογεί με 15% τις ευρωπαϊκές εισαγωγές στην Κίνα. Η εξέλιξη αυτή έρχεται ύστερα από το ότι η Ουάσιγκτον τετραπλασίασε πρόσφατα το ποσοστό των δασμών στο 100% σε κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Και αυτό θα επηρεάσει την BYD, την Geely αλλά και την Tesla που εξάγουν αυτοκίνητα από την Κίνα προς την Ευρώπη.
Αξιοσημείωτο είναι δε πως -σύμφωνα με την ίδια έκθεση των FT- το Ινστιτούτο Kiel εκτιμά πως εάν επιβάλλονταν επιπλέον δασμοί ύψους 20% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που παράγονται στην Κίνα αυτό θα μείωνε κατά 1/4 τις εισαγωγές. Αυτό θα είχε ένα κόστος της τάξεως σχεδόν 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μάλιστα να ενδέχεται να υπάρξουν αντίποινα στους Ευρωπαίους κατασκευαστές των αυτοκινήτων μόλις εφαρμοστούν οι νέοι δασμοί καθώς η Κίνα είναι έτοιμη να σταματήσει την επιβολή δασμών έως και 25% σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες.
Με πληροφορίες από Reuters και από economictimes.indiatimes.com