Quantcast
Αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος που εργαζόταν στα McDonald's αποκαλύπτει σε ποιους αρνείται να δώσει φιλοδώρημα - enikonomia.gr
share

Αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος που εργαζόταν στα McDonald’s αποκαλύπτει σε ποιους αρνείται να δώσει φιλοδώρημα

δημοσιεύτηκε:

Εργάστηκε στα McDonald’s για 4 δολάρια την ώρα, ωστόσο τώρα έγινε αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος και αναφέρει τα τρία πράγματα για τα οποία αρνείται να δώσει φιλοδώρημα. Ο  Sam Dogen, αναφέρει στο cnbc ποια είναι αυτά τα πράγματα.

 1.Σημείο πώλησης όπου δεν παρέχεται καμία υπηρεσία

Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να πάει σε ένα ζαχαροπλαστείο που βρίσκεται σε ένα εμπορικό κέντρο και να αγοράσει κάτι από το μπροστινό πάγκο. Ο υπάλληλος του ζαχαροπλαστείου τοποθετεί το προϊόν του πελάτη σε μια καφέ χάρτινη σακούλα, μετά χτυπά την τιμή του στο electronic kiosk και το περιστρέφει γύρω του. Ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το φιλοδώρημα που θα δώσει στον υπάλληλο αλλά εάν θέλει μπορεί να μην δώσει και τίποτα. Υπάρχει ένα σύστημα όπου ο πελάτης μπορεί να πατήσει το κουμπί που είναι  για χωρίς φιλοδώρημα ή να προσαρμόσει το ποσοστό του φιλοδωρήματος που θεωρεί ότι είναι λογικό να δώσει (15%/20%/ 25%).  Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και τα καφέ. Μάλιστα ο πελάτης μπορεί να έχει αναπτύξει προσωπική σχέση με τον υπάλληλο του καφέ  ή να του ανεβάζει τη διάθεση κάθε πρωί που αγοράζει καφέ.

2. Φαγητό σε πακέτο από εστιατόριο

Η πιο αμήχανη στιγμή είναι όταν φτάνει κανείς στο εστιατόριο για να λάβει σε πακέτο την παραγγελία που έχει κάνει πριν να είναι έτοιμη αλλά και για το εάν θα δώσει φιλοδώρημα. Μάλιστα ο πελάτης όσο περιμένει την παραγγελία μπορεί να συνομιλήσει με έναν εργαζόμενο του εστιατορίου. Mόλις λάβει ο πελάτης τον τελικό λογαριασμό της παραγγελίας του φαγητού θα δει ότι υπάρχει μια υποσημείωση στην απόδειξη “φιλοδώρημα” κάτω από το σύνολο. Τι κάνει σε αυτήν την περίπτωση;

Ο πελάτης δεν χρειάζεται να δώσει φιλοδώρημα στον εργαζόμενο του εστιατορίου από όπου έχει παραλάβει την παραγγελία καθώς δεν του παρείχε καμία επιπλέον υπηρεσία. Δεν θα πρέπει ο πελάτης να δώσει φιλοδώρημα στον υπάλληλο που απλώς θα του χαμογελάσει και θα του πει «γεια»; Εάν όμως ο πελάτης φτάσει πιο νωρίς από την παραγγελία του στο εστιατόριο και ο εργαζόμενος του προσφέρει ένα ποτήρι νερό και του σερβίρει μια φέτα ψωμί με βούτυρο, τότε μια  μικρή σωστή συμβουλή σε αυτήν την περίπτωση είναι αναγκαία.

3. Πληρωμή ατόμου για επισκευές σπιτιού

Όταν ένας υδραυλικός/ ένας  ηλεκτρολόγος/ ένας εργολάβος ή ένας τεχνίτης έρχεται στο σπίτι του πελάτη για να του φτιάξει κάτι, ο τελευταίος δεν δίνει φιλοδώρημα παρόλο που του παρέχει κάποια υπηρεσία. Οι παραπάνω συνήθως χρεώνουν τον πελάτη την επίσκεψη και μάλιστα με την ώρα. Το ποσό της επίσκεψης διαμορφώνεται ανάλογα με την περιοχή που διαμένει ο πελάτης και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να κοστίσει και εκατοντάδες δολάρια. Συνεπώς το πακέτο των υπηρεσιών των παραπάνω δεν έχει αναφέρει κάτι για να δώσει ο πελάτης φιλοδώρημα. Μπορεί όμως να είναι άβολο να δώσει η μια πλευρά στην άλλη  φιλοδώρημα με μετρητά. Εάν για παράδειγμα ένας υδραυλικός δεν κάνει καλή δουλειά στην διαρροή που ενοχλεί  για αρκετό διάστημα τον πελάτη, τότε το φιλοδώρημα είναι περιττό.

Οι “χρυσοί” κανόνες για το  φιλοδώρημα

Επίσης ο αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος αναφέρει τους “χρυσούς “κανόνες για το  φιλοδώρημα:

Ο γενικός κανόνας του είναι πως όσο περισσότερο εκτιμά την υπηρεσία του εργαζόμενου τόσο υψηλότερο είναι το ποσό του φιλοδωρήματος που δίνει. Δεν έχει πρόβλημα να αφήσει  φιλοδώρημα σε κάποιον που του παρέχει κακή υπηρεσία, τον προσβάλλει ή του φέρεται άσχημα, συμπληρώνει ο αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος και παραθέτει τα ποσοστά φιλοδωρήματος:

  • 10% είναι εάν η εξυπηρέτηση του προσωπικού είναι ικανοποιητική αλλά είναι κάτω από τα κανονικά πρότυπα (μεγάλη αναμονή, παράλειψη μιας παραγγελίας )
  • 15% είναι συνήθως όταν η εξυπηρέτηση του προσωπικού είναι καλή και τίποτα το ασυνήθιστο.
  • 20% είναι όταν η εξυπηρέτηση του παρόχου υπηρεσιών είναι εξαιρετική
  • 25% όταν η εξυπηρέτηση είναι εξαιρετική. Δηλαδή η εξυπηρέτηση  είναι άνω των προσδοκιών.
  • 30% όταν μια αγαπημένη επιχείρηση περνάει δύσκολες στιγμές ή  μπορεί να έχουν κάνει διάρρηξη σε αυτήν.

Οι καλύτερες εναλλακτικές λύσεις για φιλοδώρημα

Επίσης ο  αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος δίνει κάποιες ακόμη συμβουλές για φιλοδώρημα. Αναλυτικά:

  • Όταν δεν έχει κανείς την οικονομική άνεση να δώσει φιλοδώρημα στην επιχείρηση που του παρέχει μια υπηρεσία τότε μπορεί να την διαφημίσει σε άλλους. Σε όσα περισσότερα άτομα διαφημίσει ο πελάτης  την επιχείρηση αυτή τόσο το καλύτερο.
  • Ένας άλλος τρόπος για να βοηθήσει κανείς μια επιχείρηση είναι να κάνει μια θετική κριτική στο διαδίκτυο για αυτήν.  Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να δείξει κανείς την εκτίμησή του προς την επιχείρηση που του παρέχει την υπηρεσία, χωρίς να δώσει φιλοδώρημα.

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.