Quantcast
Επιλογή στελεχών με λογισμικό ... συνοικεσίων! - enikonomia.gr
share

Επιλογή στελεχών με λογισμικό … συνοικεσίων!

δημοσιεύτηκε:

Τη βοήθεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών επιστρατεύουν τώρα οι τράπεζες για να επιλέξουν επιτυχώς από την τεράστια δεξαμενή τελειόφοιτων πανεπιστημίων και επίδοξων υπαλλήλων τους.

Σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times, πρωτοπόρος στη χρήση της υψηλής τεχνολογίας με σκοπό την επιλογή των υποψηφίων είναι η μονάδα χρηματοδότησης επιχειρήσεων του γερμανικού τραπεζικού κολοσσού Deutsche Bank: χρησιμοποιεί το ίδιο λογισμικό με εκείνο των γραφείων συνοικεσίων και εξετάζει με αυτό την πληθώρα των βιογραφικών που έχει στη διάθεσή της, με κριτήριο την ακαδημαϊκή τους επάρκεια και τη συμβατότητα των προσόντων τους με τις απαιτήσεις της εκάστοτε θέσης.

Την ιδέα κόμισε στον τραπεζικό κολοσσό στέλεχός της, ο Νόελ Φόλπε, που επέλεξε τη σύζυγό του με τη χρήση του εν λόγω λογισμικού. Σήμερα χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογία για να συστήσει στον εργοδότη του, την Deutsche Bank, τους υποψηφίους που ταιριάζουν καλύτερα στις απαιτήσεις της.

Η γερμανική τράπεζα άρχισε να χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα για να αξιολογήσει τους χαρακτήρες, την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά των υποψηφίων, με κριτήριο το κατά πόσο μοιάζουν με τη συμπεριφορά των ικανότερων στελεχών της. Οπως επισημαίνει η εταιρεία Koru, που διαχειρίζεται το πρόγραμμα και συντάσσει το προφίλ των υποψηφίων, δεν υπάρχουν σωστές ή λάθος απαντήσεις ούτε κρίσεις με κριτήριο το πολιτικά ορθό, αναφέρει η Καθημερινή. Ζητούμενο είναι πάντα αυτό που ταιριάζει περισσότερο στην εκάστοτε εταιρεία.

Σύμφωνα με την Κρίστεν Χάμιλτον, διευθύνουσα σύμβουλο της Koru, καμία εταιρεία δεν έχει αρνηθεί έως τώρα την αρωγή της υψηλής τεχνολογίας στην επιλογή των υποψηφίων. Η ίδια περιγράφει τη διαδικασία ως ένα μέσο που ρίχνει φως στο «σκοτεινό διάστημα» που υπάρχει πέρα από τη μέτρηση των διανοητικών δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των υποψηφίων. Επισημαίνει πως δεν υπάρχει γενικότερα επιθυμητό προφίλ επίδοξου υπαλλήλου, αλλά το ιδανικό «δακτυλικό αποτύπωμα» είναι μοναδικό για κάθε εταιρεία. Η Koru έχει ήδη πελατολόγιο με εταιρείες όπως οι McKinsey, Reebok, LinkedIn και Airbnb και έχει δημιουργήσει μια βάση δεδομένων με 30.000 «δακτυλικά αποτυπώματα», όπως αποκαλεί τους υποψηφίους.

Οπως τονίζουν οι FT, αυτή η βάση δεδομένων διευκολύνει την Deutsche Bank να λύσει το πρόβλημα των εταιρειών της Wall Street και να εντοπίσει τα ταλέντα που βρίσκονται κρυμμένα ανάμεσα σε χιλιάδες αποφοίτους αμερικανικών πανεπιστημίων. Το πρόβλημα έχει γίνει οξύτερο μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση, που έκανε ορισμένους πολλά υποσχόμενους αποφοίτους να γυρίσουν την πλάτη στον τραπεζικό τομέα. Οι τράπεζες βρίσκονται ακόμη σε φάση ανασυγκρότησης, όπως, άλλωστε, και η ίδια η Deutsche Bank, που από πέρυσι δεν συγκαταλέγεται πλέον στις τρεις πρώτες επενδυτικές τράπεζες του κόσμου και παραμένει ακόμη σε φάση αναδιάρθρωσης. Ετσι η προοπτική να προσελκύσει νέα ταλέντα παραμένει πραγματική πρόκληση. Με τη χρήση λογισμικού, οι τράπεζες διευρύνουν τη δεξαμενή των υποψηφίων, κάτι που τις ενδιαφέρει ιδιαιτέρως, καθώς οι σχετικές έρευνες καταδεικνύουν πως οι ομάδες με ετερόκλητο ανθρώπινο υλικό βελτιώνουν τη λήψη αποφάσεων.

Οχι μόνον εισάγουν καινούργιες ιδέες αλλά με τη συναναστροφή τα πιο παραδοσιακά στελέχη ανοίγονται περισσότερο σε νέες ιδέες. Η μεγάλη ποικιλία τρόπου σκέψης ενδιαφέρει ιδιαιτέρως τον τραπεζικό τομέα, καθώς έχει κατηγορηθεί για «νοοτροπία αγέλης», η οποία ευθύνεται για τις ολέθριες αποφάσεις και τη συνυπαιτιότητα του κλάδου στη χρηματοπιστωτική κρίση. Η ειδοποιός διαφορά, πάντως, ανάμεσα στον νέο και στον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίο αξιολογούσε τους υποψηφίους υπαλλήλους της η Deutsche Bank είναι ότι τώρα είναι στοχευμένη η επιλογή της. Ο κ. Φόλπε ευελπιστεί πως σταδιακά η τράπεζα θα επεκτείνει τη διαδικασία σε όλες τις μονάδες των επιχειρήσεών της.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.