H αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η ενδυνάμωση της θέσης τους όταν αγοράζουν υπηρεσίες στη χώρα τους ή σε άλλα κράτη μέλη, η μείωση των νομικών και ρυθμιστικών εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις όταν προσπαθούν να επεκταθούν στο εξωτερικό και η στήριξη τής ανάπτυξης ενός καινοτόμου ψηφιακού περιβάλλοντος που θα μπορεί να υπερβεί ορισμένα από τα υφιστάμενα εμπόδια είναι οι τρεις βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα βασιστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε να κινηθεί η ΕΕ προς μια πραγματικά ενιαία αγορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.
Προς τον σκοπό αυτό, η Επιτροπή δημοσιοποίησε σήμερα από τις Βρυξέλλες ένα σχέδιο δράσης στο οποίο αναλύει τρόπους ώστε οι καταναλωτές να αποκτήσουν περισσότερες επιλογές και καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε ολόκληρη την ΕΕ. Η τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο της σημερινής παρουσίασης, δεδομένου ότι οι καινοτόμες επιγραμμικές (on line) υπηρεσίες θα διαδραματίσουν, κατά την Επιτροπή, καθοριστικό ρόλο για την πρόοδο προς μια πιο ενοποιημένη αγορά χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Ειδικότερα το σχέδιο δράσης αποσκοπεί στην άρση των εθνικών εμποδίων, καθώς σήμερα μόνο το 7% των καταναλωτών αγοράζουν χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες από κάποιο άλλο κράτος μέλος της ΕΕ. Όλοι οι καταναλωτές θα πρέπει, κατά την Επιτροπή, να μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα από ένα ευρύ φάσμα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών διαθέσιμων σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και να επιλέγουν τις πιο συμφέρουσες για αυτούς λύσεις, έχοντας παράλληλα τη βεβαιότητα ότι τα δικαιώματά τους προστατεύονται επαρκώς.
Σε μια πραγματικά ενιαία αγορά, δεν θα πρέπει να έχει πλέον σημασία η διάκριση μεταξύ εγχώριων και αλλοδαπών παρόχων, επισημαίνει η Επιτροπή, τονίζοντας ότι και οι πάροχοι χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών θα πρέπει να μπορούν να καρπωθούν τα οφέλη ολόκληρης της αγοράς της ΕΕ.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής Βάλντις Ντομπρόβσκις, αρμόδιος για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και την ένωση κεφαλαιαγορών, δήλωσε, τέλος, τα εξής: «Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις της Ευρώπης θα πρέπει να μπορούν να επωφελούνται πλήρως από μια πραγματικά ενιαία αγορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών. Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στα καλύτερα προϊόντα που είναι διαθέσιμα σε ολόκληρη την ΕΕ και όχι μόνο στη χώρα τους. Παράλληλα, θέλουμε να διερευνήσουμε το πλήρες δυναμικό της διαθέσιμης τεχνολογίας. Εάν αξιοποιηθεί σωστά, έχει τη δυνατότητα να αλλάξει προς το καλύτερο τον χρηματοπιστωτικό τομέα, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες».